Sökning: "Lindahl Annika"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Lindahl Annika.

  1. 1. Barn i samspelssvårigheter i förskolan- En studie kring hur specialpedagoger kan stödja förskollärare i deras arbete med barn i samspelssvårigheter i leken

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lena Franzén; Annika Lindahl; [2019]
    Nyckelord :Förskola; lek; samspel; samspelssvårigheter; sociala färdigheter; socialkompetens;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractFranzén, Lena och Lindahl, Annika (2019). Barn i samspelssvårigheter i förskolan. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Förskolans fysiska innemiljö

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Annika Lindahl; Maria Darfelt; [2010]
    Nyckelord :Förskolans fysiska innemiljö;

    Sammanfattning : Förskolans fysiska innemiljöEn studie om hur fyra pedagoger resonerar kring den fysiska innemiljön och dess påverkan på barns lärande. ... LÄS MER

  3. 3. Den teoretiske medieläraren - vad händer efter examen? En studie om de utexaminerade medielärarna vid JMG, Göteborgs universitet

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Sara Hansson; Merete Lassen; Evelina Lindahl; [2009-09-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel Den teoretiske medieläraren - Vad händer efter examen? En studie om de utexaminerade medielärarna vid JMG, Göteborgs universitet Författare Sara Hanson, Merete Lassen och Evelina Lindahl Kurs Examensarbete i Medie- och Kommunikationsvetenskap, Institutionen för Journalistik och Masskommunikation vid Göteborg universitet Termin Vårterminen 2009 Handledare Annika Bergström Sidantal 43 sidor exklusive bilagor Syfte Syftet med vår studie är att få kunskap om studenternas sysselsättning efter avslutad utbildning och hur de bedömer utbildningens relevans för arbetslivet. Metod Kvantitativa webbenkäter Material Webbenkäter med tjugotvå utexaminerade lärarstudenter Huvudresultat Resultatet i vår undersökning visar att flertalet av de utexaminerade medielärarstudenterna fått en lärartjänst i sitt andra undervisningsämne. LÄS MER

  4. 4. Livsviktigt : -en undersökning om pedagogiskt drama

    Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Annika Gustafsson-Brown; Catarina Jonsson Lindahl; [2007]
    Nyckelord :Livsviktigt; Importance of life; creative drama; teachers.; Livsviktigt; pedagogiskt drama; pedagoger;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utvärdera och undersöka pedagogers inställningen till det pedagogiska dramat utifrån materialet Livsviktigt. Från syftet har vi formulerat följande frågeställningar:- I vilka situationer används pedagogiskt drama?- Hur anser pedagogerna att eleven utvecklas i samband med det pedagogiska dramat?- Vilken inställning har pedagogerna till pedagogiskt drama?För att besvara frågeställningarna har vi använt oss av en undersökande enkät med både öppna och fasta svarsalternativ. LÄS MER

  5. 5. Pedagogers kunskap och kompetens i mötet med barn i sorg

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Louise Ingvarsson; Annika Lindahl; [2007]
    Nyckelord :krisplan; död; krislåda; sorg;

    Sammanfattning : Med denna studie vill vi få pedagoger som arbetar i förskolans verksamhet att reflektera över vikten av krisplaner och deras innehåll när det gäller att hjälpa barn att bearbeta sorg. Följande frågor ligger till grund för vår undersökning: Hur kan man som pedagog i förskolans verksamhet hjälpa och underlätta barnets bearbetning av sorg? Har pedagogerna på förskolan tillgång till en krisplan om något barn skulle drabbas av sorg? Vilka erfarenheter av och tankar om arbete med barn i sorg har pedagoger inom förskolans verksamhet?Vårt resultat visar att i den kommun där vi gjorde vår undersökning har alla pedagogerna i förskolans verksamhet tillgång till en krisplan och en krislåda, för att underlätta arbetet med barn i sorg. LÄS MER