Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Food truck som ett nytt fenomen i Skåne

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Hilda Fromell; Regina Winter; [2016]
    Nyckelord :Food truck; snabbmat; marknadsmix; kommunikation;

    Sammanfattning : Food truck is a mobile restaurant business which originates from the United States, and can now be seen also in Sweden. There are specific guidelines regarding the food that are served from the food trucks rolling the streets of Skåne from 2013. LÄS MER

  2. 2. Träpellets: en växande affärsmöjlighet : Produktion av träpellets i Brasilien för export till Europa

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Susanna Tosterud; [2012]
    Nyckelord :Pellet market; Brazil; export; market research; bioenergy.; Pelletsmarknad; Brasilien; export; marknadsundersökning; bioenergi.;

    Sammanfattning : Titel: Träpellets: en växande affärsmöjlighet Produktion av träpellets i Brasilien för export till Europa Nivå:        D-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare:             Susanna Tosterud Handledare:                      Jonas Kågström Datum:                           2012 – Juni Syfte:                                                    Syftet med denna studie är att undersöka de ekonomiska förutsättningarna som finns att tillverka pellets i Brasilien för export till Europa. Metod:       Studien har använt en kvalitativ metodansats där datainsamlingen för empiriavsnittet består främst av semistrukturerade öppna intervjufrågor, som skickades till respondenterna via mejl. LÄS MER

  3. 3. Arenaevenemang : En studie av ett antal svenska arenors evenemang och marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Uvesten; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : De senaste tio åren har det byggts ett stort antal nya arenor i Sverige, några exempel är Kinnarps Arena i Jönköping och Ejendals Arena i Leksand. En arenas huvudverksamhet är i huvudsak sportevenemang. LÄS MER

  4. 4. Vad styr valet av revisionsbyrå?

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Elisabeth Gustafsson; Desirée Köhler; Karolina Olsson; [2004]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vad styr valet av revisionsbyrå? Revisionsbyråers kunder kan ha svårt att uppfatta konkreta skillnader mellan byråernas revision, då dess utformning är standardiserad. Revisionens homogena utformning, kravet på oberoende i relation med företaget som ska revideras, vissa normer vid prissättningen av revision och kravet på saklighet i marknadskommunikationen medför begränsningar för revisionsbyråerna när det gäller differentiering av revisionstjänsten. LÄS MER