Sökning: "Motorprov"

Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade ordet Motorprov.

  1. 6. Avgasbromsning Med Variabel Turbingeometri : Utformning av bypassventil för reglering av turbininloppstryck

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Gustav Stenberg; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker möjligheten att avgasbromsa med en turbo utrustad med variabel turbingeometri (VGT). Då många av Scanias motorer är utrustade med VGT-turbo innebär detta att det skulle kunna ges möjlighet till att rationalisera bort avgasbromsspjället till fördel för VGT-bromsning. LÄS MER

  2. 7. Oljetemperaturens inverkan på motoroljans degradering i lastbil

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Marcus Eriksson; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The market for heavy duty engines is constantly requiring engines that should be more andmore powerful, while still maintaining low fuel consumption. As a result of increasing enginepower, the engine and coolant temperature increases as well due to insufficient coolingperformance (because of design issues, cost etc.). LÄS MER

  3. 8. Measurement of Blowby in a Turbocharger

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Jonny Tuominen; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose with this Masters Thesis was to design a measurement rig for measurement of the blowby flow that originates from the turbocharger in a passenger car engine. A leakage of com-bustion gases and fresh air from the turbine and the compressor into the bearing housing of the turbocharger is the source of the blowby flow. LÄS MER

  4. 9. Hur enkel- & dubbelportsturbin i kombination med två olika avgassamlare påverkar gasväxlingsprestanda på en Scania V8

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Andreas Gustavsson; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The exhaust arrangement on a Scania V8 consists of one manifold at each bank connected to a twin entry turbine (8-2-2). A study in GT-Power has shown improved performance and reduced cylinder to cylinder variations using two manifolds at each bank in combination with a single entry turbine (8-4-1). LÄS MER

  5. 10. Direct-EGR tillämpat på HCCI

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.); KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Daniel Ståhl; Freddie Tydal; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The Homogeneous Charge Compression Ignition (HCCI) engine is promising in terms of lowNOx, low particulates and high efficiency. Due to its homogeneous charge, where thecombustion starts almost simultaneously from a number of points in the combustion chamber,only lean mixtures are possible to burn because of the resulting rapid combustion, which is muchfaster than the combustion in an SI-engine or a diesel engine. LÄS MER