Sökning: "Online dating"

Visar resultat 21 - 25 av 73 uppsatser innehållade orden Online dating.

  1. 21. How do you succeed on Tinder? An exploratory study about young women’s self-presentation and strategies online

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Alice Jörgensen Pesch; Cilla Palmroos; [2020]
    Nyckelord :Self-presentation online; Tinder; online dating; true self;

    Sammanfattning : Background: As the expanding digital tools of communications provide new ways for people to interact online, new ways of initiating relationships have emerged from this technological development. From traditional online dating sites to today’s proximity dating applications that enable users to easily interact with other users nearby with the help of geolocation technology. LÄS MER

  2. 22. The effect of humor styles on mate value and preferences in an online experiment

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Anders Fredriksson; Groundstroem Henrik; [2020]
    Nyckelord :Evolution; sexual selection; fitness signal; humor styles; mate value; partner preference;

    Sammanfattning : Humor is likely to serve as signals of fitness in potential partners. Less is known about how different styles of humor affect partner attractiveness. This study aimed to test the attractiveness of the four different humor styles proposed by Martin et al. LÄS MER

  3. 23. Vem är jag på Tinder? -En kvalitativ studie om svenska ungdomars uppfattningar om självrepresentation på dejtingsajten Tinder ur ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Ida Olofsson; Julia Stefansdottir; [2020]
    Nyckelord :Gender; online-dating; poststructural feminism; profile; self-representation; social; Genus; online-dejting; poststrukturalistisk feminism; profil; självrepresentation;

    Sammanfattning : Dejtingmarknaden för ungdomar idag kan ske likaväl genom ett fysiskt möte ute på krogen som genom en spontan “gillning” via en app. Vi människor utvecklar metoder för att presentera oss på det mest attraktiva sättet för potentiella partners oavsett om det handlar om att redigera en bild eller stå framför spegeln i timmar. LÄS MER

  4. 24. "Svepa, svepa, svepa" -En kvalitativ studie om användare av dejtingappen Tinder och deras upplevelse av användandet

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Martin Sjöberg; Linnea Sjölund; [2020]
    Nyckelord :Tinder; online dating; personal needs; satisfaction; self-presentation;

    Sammanfattning : The technological development has increased in pace during the recent decades and has as a result in many ways changed society fundamentally, including the way we date. Above all, it is the app Tinder that has increased explosively in recent years and has a continued increase in active members. LÄS MER

  5. 25. The Role of Online Dating in Intra-couple Gender Equality

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Lovisa Qvarner; [2020]
    Nyckelord :Gender equality; Marital sorting; Online dating; Market design; Man deficit;

    Sammanfattning : Online dating has earned a key role in couple formation over the last two decades. This thesis explores gender differences in sorting across online and offline dating markets with a historical dimension, and thereby includes the aspect of development of market environments over time. LÄS MER