Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kampen om definitionen : En analys av mediadebatten efter PISA-undersökningen 2013

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Patrik Björehag; Elias Westerlund; [2015]
    Nyckelord :Media; Framing; PISA; Skolan; Textanalys;

    Sammanfattning : Sammanfattning Det övergripande syftet med denna studie är att studera medias definition av skolan. Detta görs genom en gestaltningsanalys av de artiklar som skrevs i tre månader efter att resultatet av den senaste PISA-undersökningen (2013) publicerades. LÄS MER

  2. 2. Marknadskommunikation : Sinnesmarknadsföring inom klädbutiker beroende på om den är riktad mot män eller kvinnor

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Patrik Westerlund; Tapani Nieminen; [2011]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring. AIDA. Marknadskommunikation.;

    Sammanfattning : Genom att tillämpa sinnesmarknadsföring i butikens marknadskommunikation så kan konsumenterna bli mottagliga för det budskapet som sänds ut till dem. Däremot är det få marknadsförare som idag arbetar aktivt med sinnesmarknadsföring. LÄS MER