Sökning: "Personally Targeted Advertisements"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Personally Targeted Advertisements.
1. Attityd och beteende bland internetanvändare gällande personliginformationsdelning och personligt riktadeannonser : Hur ser skillnaden ut och vad påverkar detta?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Mängden datainsamling växer snabbt i dagens informationssamhälle. I takt med attwebbinnehavare samlar in allt mer personlig information om internetanvändare, harkontroverser om integritet och negativa attityder uppkommit. LÄS MER
2. Att tänka om angående personligt riktad reklam i en kluttrig miljö
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Previous research does not show a clear picture of the perception of personalized advertising as studies give different results - there are both positive and negative aspects. The purpose of this study is to improve the knowledge and understanding of the impact of personalized advertising in the new Internet era. LÄS MER