Sökning: "Peter Kumlin"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Peter Kumlin.
1. Marketing AI in B2B relationships from an attentional perspective : A qualitative multiple case study on marketing managers from manufacturing and IT industries
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Purpose: To explore the influence of marketing AI on marketing managers' attention allocation to leverage customer relationships in different business-to-business contexts. Method: Abductive approach and multiple case study, data collection was made by qualitative semi-structured interviews and secondary data collection. LÄS MER
2. Kan insikter om existentiellt engagemang ge utsikter om varumärkens värde i sammanhang? : En explorativ studie om existentiellt engagemangs påverkan på konsumenters upplevda värde av varumärken under Covid-19.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställning: På vilket sätt kan existentiellt engagemang påverka konsumenters upplevelse av varumärkens värde? Syfte: Syftet med uppsatsen är att bygga vidare på tidigare forskning om konsumenters interaktioner med varumärken. Uppsatsen ämnar implementera existentiellt engagemang som en faktor i analysen av konsumentbeteede genom att kvantifiera och operationalisera grundläggande koncept av existentialism i syfte att ge bidrag till den teoretiska utvecklingen av konsumentbeteende. LÄS MER