Sökning: "Peter Kumlin"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Peter Kumlin.

  1. 1. Marketing AI in B2B relationships from an attentional perspective : A qualitative multiple case study on marketing managers from manufacturing and IT industries

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oussama Ayad El Alam; Peter Kumlin; [2022]
    Nyckelord :Marketing AI; Digitalization; B2B Relationships; Attention-Based View; Abduction; Cross-case analysis;

    Sammanfattning : Purpose: To explore the influence of marketing AI on marketing managers' attention allocation to leverage customer relationships in different business-to-business contexts. Method: Abductive approach and multiple case study, data collection was made by qualitative semi-structured interviews and secondary data collection. LÄS MER

  2. 2. Kan insikter om existentiellt engagemang ge utsikter om varumärkens värde i sammanhang? : En explorativ studie om existentiellt engagemangs påverkan på konsumenters upplevda värde av varumärken under Covid-19.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Peter Kumlin; Edward Berglind; Emelie Holmgren; [2021]
    Nyckelord :Consumer engagement; Spiritual engagement; Brand management; Existentialism; Authenticity; Value-in-Context; Covid-19;

    Sammanfattning : Frågeställning: På vilket sätt kan existentiellt engagemang påverka konsumenters upplevelse av varumärkens värde? Syfte: Syftet med uppsatsen är att bygga vidare på tidigare forskning om konsumenters interaktioner med varumärken. Uppsatsen ämnar implementera existentiellt engagemang som en faktor i analysen av konsumentbeteede genom att kvantifiera och operationalisera grundläggande koncept av existentialism i syfte att ge bidrag till den teoretiska utvecklingen av konsumentbeteende. LÄS MER