Sökning: "Soft body deformation"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Soft body deformation.

  1. 1. Real-time Soft Body Simulation using Extended Position-Based Dynamics and Tetrahedral Deformation

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :William Kamnert; [2023]
    Nyckelord :Physically based animation; Soft body deformation; Volumetric models; GPU parallel computing;

    Sammanfattning : Background. Several methods have been used to simulate soft body deformation, such as mass-spring systems and position-based dynamics. This has been done using tetrahedral mesh models for preservation of shape and volume. LÄS MER

  2. 2. Soft zones in the next generation of hot stamping material

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Oscar Rova; [2019]
    Nyckelord :Hardtech soft zones hot stamping;

    Sammanfattning : This rapport discusses a Bachelor's thesis conducted at Gestamp Hardtech in Luleå, a company that invented the press hardening technique and still today is one of the leading companies utilising this type of process. A method used in the manufacture of ultra-high strength steel components. LÄS MER

  3. 3. GPU accelerated Nonlinear Soft Tissue Deformation

    Master-uppsats, Medie- och Informationsteknik; Tekniska högskolan

    Författare :Sathish Kottravel; [2012]
    Nyckelord :TLED; total Lagrangian explicit dynamics; CUDA; haptic; FEM;

    Sammanfattning : There are two types of structures in human body, solid organs and hollow membrane like organs. Brain, liver and other soft tissues such as tendons, muscles, cartilage etc., are examples of solid organs. Colon and blood vessels are examples of hollow organs. LÄS MER

  4. 4. Kollision deformation med fokus på solida objekt

    Kandidat-uppsats, Institutionen för matematik, natur- och datavetenskap

    Författare :Hemn Habib; [2007]
    Nyckelord :Dynamisk simulation; animation; particle instancer.; kollision; deformerande rigidid body; nCloth; Soft body; rigid body; bil shader; blendshapes; shatter effekt;

    Sammanfattning : En realistisk simulation kräver att alla simulerade objekten ska interaktivt och dynamiskt animeras. Delar av objektens kropp ska deformeras och andra delar ska sönderfalla vid en krock med ett annat objekt. De flesta 3d applikationer har som gemensamt vissa tekniker som används vid dynamiska simulationer. LÄS MER