Sökning: "Stuart Jacobson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Stuart Jacobson.

  1. 1. Femvertising: feminism i syfte att sälja : en undersökning om konsumenters perspektiv på konceptet femvertising

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Tilda Hallencreutz; Agnes Jacobson; [2019]
    Nyckelord :femvertising; feminist advertising; female representation; consumer perspective; consumer culture;

    Sammanfattning : Femvertising is a relatively new concept that describe the use of feminism in advertising. Femvertising aims to both strengthen the image of women and overrule stereotypical representations of women in advertising, whilst at the same time aims to sell products. LÄS MER

  2. 2. Änglar och Entreprenörer- En studie om värdeskapande och värdeappropriering i relationen mellan affärsänglar och entreprenörer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Jacobson; Hedvig Winsa; Ellen Olsson; [2017]
    Nyckelord :Value creation; value appropriation; business angels; entrepreneurs; värdeskapande; värdeappropriering; affärsänglar; entreprenörer; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Änglar och entreprenörer - En studie om värdeskapande och värdeappropriering i relationen mellan affärsänglar och entreprenörer Seminariedatum: 2017-06-02 Ämne/kurs: FEKH19 Examensuppsats Kandidatnivå, Företagsekonomi, 15 hp Författare: Johanna Jacobson, Ellen Olsson & Hedvig Winsa Handledare: Niklas Hallberg Nyckelord: Värdeskapande, värdeappropriering, affärsänglar, entreprenörer. Syfte: Studien ämnade att undersöka hur värde skapas samt approprieras i relationen mellan affärsänglar och entreprenörer. LÄS MER

  3. 3. Miljöcertifiering av kommersiella fastigheter i Sverige - som värdeskapare och långsiktig konkurrensfördel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isak Albihn; Eric Jacobson; Emil Rydén; [2014]
    Nyckelord :Fastighetsbranschen; Miljöcertifiering; Värdeskapande; Nytto-strategi; Långsiktiga konkurrensfördelar; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Examensarbetets titel: Miljöcertifiering av kommersiella fastigheter i Sverige - som värdeskapare och långsiktig konkurrensfördel Seminariedatum: 2014-06-04 Ämne/kurs: FEKH19, Examensarbete i Strategic Management på kandidatnivå, 15 HP Författare: Isak Albihn, Eric Jacobson och Emil Rydén Handledare: Christine Blomquist Nyckelord: Fastighetsbranschen, Miljöcertifiering, Värdeskapande, Nytto-strategi, Långsiktiga konkurrensfördelar Syfte: Att undersöka om miljöcertifiering av kommersiella fastigheter är värdeskapande och ifall det kan ses som en långsiktig konkurrensfördel. Metod: Utifrån en deduktiv ansats och en kvalitativ metod gjordes nio semi- strukturerade intervjuer med utvalda fallföretag. LÄS MER