Sökning: "Trendanalyser"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Trendanalyser.
1. Sustainable Supplier Management : How can Telia Company develop the Sustainability Performance in their Supply Chain with a Supplier Code of Conduct?
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Sustainability has become a strategic and high priority focus area in today’s society. Responsible Business is an important part of the work towards a sustainable society, and Telia Company is one of the companies that actively works to take that responsibility. LÄS MER
2. Effekter av klimatförändringar på växtplankton i subarktiska och alpina sjöar
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Aquatic Sciences and AssessmentSammanfattning : The aim of this report was to determine how the climate change affects the ecosystems in alpine and subarctic lakes in Sweden. This was done by analyzing data from environmental monitoring of 14 subarctic and alpine lakes that was part of the national time-series lake monitoring program. LÄS MER
3. Planeringsnivåer och Störutrymme : En studie i övertonshalt och kravställning på lågspänningsnätet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Elektricitet blir allt vanligare i hemmet och idag är stora delar av samhället beroende av en avbrottsfri elförsörjning. När transistorn gjorde sitt intåg runt 1950-1960-talet skedde en förändring i de elektriska lasterna på nätet; från att vara mestadels linjära resisistiva laster tillkom flera olinjära laster i form av till exempel radio och TV. LÄS MER
4. Rotröta i Sveriges granbestånd 1983 till 2013
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and ManagementSammanfattning : Varje år orsakar rotrötan stora ekonomiska förluster för skogsbruket i Sverige dels genom att grantimmer nedklassas till massaved eller brännved, men även genom de tillväxtförluster som rotrötan orsakar. Att våra skogar drabbas av rotröta är inte något nytt, man kände till detta redan under tidigt 1800-tal. LÄS MER
5. Produktutveckling genom märkesutvidgning- hur Abecita kan nå en yngre målgrupp
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : B-uppsatsens syfte är att analysera hur Abecita genom en märkesutvidgning kan utvecklas för att nå ett nytt segment som skall utgöras av den unga trendiga kvinnan. Litteratur kring redan existerande uppbyggnad av varumärkens identitet och image har studerats för att efter ovan nämnda riktlinjer kunna presentera den unga trendiga kvinnan hos Abecita. LÄS MER