Sökning: "Vad finns det för lärstilar"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden Vad finns det för lärstilar.

  1. 16. Lärstilar. En översikt av fyra populära lärstilsteorier

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Jenny Fredriksson; [2007]
    Nyckelord :Lärstil; lärstrategi; holistisk; analytisk; lärsti;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en kort översikt av fyra populära och lättillgängliga lärstilsteorier som Rita &Kenneth Dunn, David Kolb, Gordon Pask respektive Anthony Gregorc har framställt. Syftetmed examensarbetet är att ge en översikt av området lärstilar. LÄS MER

  2. 17. Multimedial instruktionsmetodik : en fallstudie kring multimedia i undervisningen

    Kandidat-uppsats, Pedagogiskt arbete

    Författare :Peter Romin; David Lundén; [2006]
    Nyckelord :multimedia media instruktion presentation program metodik pedagogisk verktyg undervisning multimedia inlärning didaktisk lärstil kognitiv process lärobjekt handledning skolutveckling IT IKT tekniker interaktiv kunskap learning by doing undevisningsmaskin information kanal auditativ visuell hjälpmedel;

    Sammanfattning : Multimedia är ett hett omdebatterat ämne både i och utanför skolan. Vad är det bra för och hur kan man använda det i undervisningen? Den frågan kan man finna svaret på i detta arbete genom att läsa detta arbete.Vi ger bakgrundsmaterial i form av en kvantitativ attitydundersökning kring lärare och IT. LÄS MER

  3. 18. Klassrumsaktiviteter för att utveckla och befästa elevers taluppfattning under grundskolans år 1-3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Pia Sköld; [2001]
    Nyckelord :Mathematics; Matematik; taluppfattning; inlärningsstilar; grundläggande kunskaper; lektionsförslag; MATEMATIK;

    Sammanfattning : Studien syftar till att få grundläggande kunskaper om hur barn lär med alla sinnen och vilka faktorer litteraturen pekar på för att utveckla och befästa elevernas taluppfattning. Den teoretiska delen behandlar två områden; inlärningsstilar där fyra grundtyper beskrivs och en litteraturstudie där det framkommer vilka begrepp som är viktiga för att få den förförståelse som krävs längre upp i årskurserna. LÄS MER