Sökning: "lärstrategi"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet lärstrategi.

  1. 1. DIALOGMÖTEN – EN ARENA FÖR KUNSKAPSPROCESSER

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Karin McKee; [2020-08-10]
    Nyckelord :dialogmöten; aktionsforskning; arbetslagsutveckling; personlig; professionell och politisk kunskapsdimension; lärandegemenskaper; kollektivt lärande;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens övergripande syfte är att studera olika arbetslags kunskapsutveckling när ett nytt stödmaterial för det systematiska kvalitetsarbetet ska implementeras i förskolan. Specifikt studeras dialogens roll i fyra arbetslagspraktiker där pedagoger samtalar om stödmaterialet och den egna praktiken. LÄS MER

  2. 2. Integrerad lärstrategi genom kompetensutbyte? : En kvalitativ studie om tjänstemäns och chefers perspektiv på värdering och motivation samt behov och möjligheter kring kompetensutveckling på ett medelstort företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Felicia Bildtgård; Josephine Fagrell; [2020]
    Nyckelord :Competence development; Motivation; SME; Development; Skills exchange; Kompetensutveckling; Motivation; SME; Utveckling; Kompetensutbyte;

    Sammanfattning : Studiens syfte har varit att undersöka och få en förståelse för hur tjänstemän på ett medelstort företag värderar och motiveras till kompetensutveckling. Vi har vidare velat undersöka utifrån chefernas reflektioner företagets behov och vilka möjligheter kompetensutveckling kan innebära för individen och organisationen. LÄS MER

  3. 3. Gymnasieelevers uppfattningar om svensklärares återkoppling : En kvalitativ och kvantitativ studie om hur gymnasieelever uppfattar svensklärares återkoppling i skrivprocessen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Anna Johansson Frånberg; [2019]
    Nyckelord :Writing process; formative assessment; feedback; high school students; Swedish topic; writing development; Skrivprocess; formativ bedömning; återkoppling; gymnasieelever; svenskämnet; skrivutveckling;

    Sammanfattning : Följande didaktiska studie har syftet att undersöka gymnasieelevers uppfattningar om svensklärares återkoppling i skrivprocessen. Förhoppningen med syftet är att urskilja eventuella utvecklingsmöjligheter inom formativ bedömning och skrivundervisning för svensklärare. LÄS MER

  4. 4. How do you do it? - En studie på hur lärare och elever med dyslexi arbetar i engelska 5

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anna-Mia Hamrin; [2016]
    Nyckelord :Dyslexi; Engelska 5; Lärstrategier; Läsförståelse; Stavning;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka hur lärare och speciallärare arbetar i engelska 5, med elever med dyslexi och att hur jag som speciallärare kan underlätta möjligheterna för en elev med dyslexi att uppnå ett godkänt betyg i engelska 5. Studien undersöker även om elever med dyslexi är medvetna om hur de lär sig bäst och vilka lärstrategier de använder sig av. LÄS MER

  5. 5. Eleven i centrum - Att anpassa undervisningen efter varje elevs behov

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Camilla Persson; [2016]
    Nyckelord :Lgr 11; Lärstilar; Lärstrategier;

    Sammanfattning : Lärare har ett viktigt uppdrag att utföra i skolan, bland annat ska krav och mål i styrdokument Lgr 11 och kursplaner från Skolverket uppfyllas. Alla elever ska få möjligt att utvecklas och få lära på sitt sätt. En viktig utmaning är att få eleverna att se sina möjligheter. LÄS MER