Sökning: "algebraundervisning"

Visar resultat 11 - 13 av 13 uppsatser innehållade ordet algebraundervisning.

  1. 11. Algebra i matematikundervisningen : En litteraturstudie om hur tidig algebraundervisning kan bedrivas för att eleverna ska utveckla viktiga matematiska kunskaper.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Johan Hammerin; [2016]
    Nyckelord :algebra; likhetstecknet; bokstävernas roll; tidig ålder; inte regelstyrt;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien har varit att ta reda på hur tidig undervisning i algebra kan bedrivas i grundskolan för att eleverna ska utveckla viktiga matematiska kunskaper. En systematisk litteraturstudie har genomförts för att besvara studiens frågeställning. Det innebär att svaren på frågeställningen har sökts i tidigare forskning. LÄS MER

  2. 12. Lärares erfarenheter av algebraundervisning i år 7-9 : En intervjuundersökning med sex lärare

    Kandidat-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Therése Svensson; [2006]
    Nyckelord :Algebra; undervisning; skolår 7-9;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete har varit att ta reda på hur lärare kan undervisa i algebra för att underlätta för eleverna. De frågor som ställts är: Vad är viktigt att tänka på när man undervisar i algebra? och Vari ligger svårigheterna med algebra?. LÄS MER

  3. 13. Att undervisa i algebra på gymnasiet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Anna Korall; [2006]
    Nyckelord :gymnasiematematik; algebraundervisning; algebra;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att ta reda på hur lärare kan underlätta för elever vid algebrainlärning. För att ta reda på detta utgick jag från frågorna, varför ska alla läsa algebra?, vad är viktigt att tänka på vid algebraundervisning? och finns det svårigheter inom algebra på gymnasiet?, i så fall vilka svårigheter finns det? För att få svar på frågorna gjordes en litteraturstudie och en empirisk studie där jag intervjuade tre lärare. LÄS MER