Sökning: "beredskapsplaner"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet beredskapsplaner.
1. Supply Chain Risk Management En studie av SKFs riskhantering
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Supply chain risk management är en allt viktigare del i företag och dess försörjningskedjor idag. Inom tillverkningsindustrin, som går igenom stora förändringar, är riskhantering en central del för att kunna säkerställa att verksamheten kan fortgå som normalt under alla omständigheter. LÄS MER
2. Skyddad plats : En studie i Danmark och Sveriges beredskap att ta emot fartyg i behov av assistans på skyddad plats
M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Sjöfartshögskolan (SJÖ)Sammanfattning : Rätten att söka nödhamn eller vad som i dag kallas för skyddad plats är en gammal traditionsenlig rätt inom sjöfarten. I flera fall där fartyg har sökt skydd i en hamn i modern tid har fartyg nekats. LÄS MER
3. En säker dricksvattenförsörjning : Vad krävs för att skapa en robust verksamhet?
Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Vatten är en av de viktigaste tillgångarna vi har och är en förutsättning för att samhället ska kunna fungera. Det moderna samhället lämnar oss sårbara på flera nivåer där dricksvattenproduktionen hotas av åtskilliga typer av risker såsom vattenbrist, klimatförändringar och krig. LÄS MER
4. Utmaningar vid kablifiering av 145 kV-nät
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för teknikvetenskap och matematikSammanfattning : Att ersätta friledning med kabel i högspänningsnät innebär ett antal olika utmaningar som måste hanteras. Det dominerade teknikvalet för högspänning har av tradition varit friledning, som är en kostnadseffektiv och driftsäker metod för överföring av effekt. LÄS MER
5. When things don’t go right, go left : Strategier företag kan använda för att skydda sitt varumärke vid kritik i samband med influencersamarbeten
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Teknologins utveckling har förändrat det traditionella medielandskapet samt lett till sociala mediernas framväxt, som numera är en vanligt förekommande marknadsföringskanal för företag. Att företag väljer att marknadsföra sig på sociala medier, är bland annat för att snabbt kunna nå ut till så många konsumenter som möjligt. LÄS MER