Sökning: "bilägare"
Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade ordet bilägare.
6. Dynamic Pricing Communication
Master-uppsats, KTH/Radio Systems Laboratory (RS Lab)Sammanfattning : Parking is an old concept, which fundamentally involves leaving a vehicle at a place. Parking has been considered as a subsidiary activity to owning a car. However, these days owning a car has become the norm, which leads to a greater demand for parking. LÄS MER
7. Målkonflikten mellan prognos- och viljestyrd planering : Om dagens parkeringsnorm som bromskloss i hållbar stadsutveckling
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : Studien tar sin utgångspunkt i en hypotetisk konflikt mellan parkeringsnormen och hållbar stadsutveckling. Den teoretiska utgångspunkten är teorin om spårbundenhet vilken förklarar hur bilismens självförstärkande processer försvårar omställningen till ett mer hållbart samhälle och transportsystem. LÄS MER
8. Road Shape Estimation based on On-board Sensors and Map Data
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : The ability to acquire accurate information of the surrounding road environment is crucial for autonomous driving and advanced driver assistance systems. A method to estimate the shape of the road has been developed and evaluated. LÄS MER
9. Framtiden för snabbladdning och marknadsaktörerna inom eMobilitys syn på laddinfrastruktur
Master-uppsats, KTH/EnergiteknikSammanfattning : The electric vehicle market has potential to contribute to Sweden’s national goal to have a fossil fuel independent transport sector by 2030. However, the market answers to a lot of challenges making it difficult for the market to fully reach its potential. LÄS MER
10. Utveckling av affärsmodeller på laddningsmarknaden : En studie av elbilsladdning i Sverige
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This paper covers a study of the Swedish charging market for electric vehicles from both the perspective of stakeholders and car owners. By interviewing representatives of four key stakeholders on the market; commercial parkings, malls, service stations and working places, data regarding their business models of today is examined. LÄS MER