Sökning: "brake vehicle"
Visar resultat 1 - 5 av 100 uppsatser innehållade orden brake vehicle.
1. ENCOUNTERING AN EMERGENCY VEHICLE
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: This thesis aims to investigate the effectiveness of the Emergency Vehicle Approaching (EVA) warning and training on drivers' behavior when encountering an emergency vehicle in a driving simulator. Theory: Cognitive load theory was adopted as a theoretical framework for this study. LÄS MER
2. Dynamic axel load estimation for an electrified vehicle : Normalkraftestimering på drivaxeln
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för systemteknikSammanfattning : The brake system is critical for ensuring safe driving and has been the focus of development for many years. Pneumatic braking technology is commonly used in heavy vehicles,but it results in energy wastage and high service costs. Some countries mandate auxiliarybraking systems to assist in stopping the vehicle in addition to service brakes. LÄS MER
3. Creating a Virtual Tyre Temperature Sensor
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : To accurately determine the efficiency and range of an electric vehicle, one must be able to estimate the rolling resistance of the car. This is currently done using standardized methods developed under laboratory settings, where transient aspects and effects of varying temperatures are excluded. LÄS MER
4. Unity 3D Traffic Simulation investigating the impacts of safe distance on traffic flow : Investigating how safe distance impacts traffic flow on a one lane highway during three road scenarios
Kandidat-uppsats, KTH/DatavetenskapSammanfattning : With ever expanding transport needs and roads becoming increasingly congested, more people than ever before spend significant parts of their daily life stuck in traffic. One common cause of delays and queue formation is drivers attempting to adjust their speed in relation to the vehicle in front. LÄS MER
5. Skyddsavstånd på järnväg. Behov av regelförändringar vid ändrade förutsättningar.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Trafik och vägSammanfattning : Dagens signalregelverk ställer krav på en minsta längd för reserverat spåravsnitt bortom slutpunkt för rörelseväg till ett annat fordon i rörelse. Detta kallas för skyddsavstånd och krav som ställs på dess längd gör det möjligt att tillåta samtidiga rörelser på en driftplats vilken har positivt påverkan på kapaciteten. LÄS MER