Sökning: "c inkludering i förskolan"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden c inkludering i förskolan.
1. ”Vem jag än är, så ska jag få vara en del av det som är” : - En kvalitativ studie om inkludering av barn i behov av särskilt stöd i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur barn i behov av särskilt stöd inkluderas i förskolan samt vilka dilemman/utmaningar som förskollärare möter. Vi jämför förskollärares arbete med att inkludera barn i behov av särskilt stöd utifrån tre kommuners förskoleverksamheter i syfte att se huruvida det påvisas några skillnader och/eller likheter utifrån studiens frågeställningar. LÄS MER
2. Inkludering i förskolan - Pedagogers tankar om möjligheter och svårigheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Abstract Titel: Inkludering i förskolan - Pedagogers tankar om möjligheter och svårigheterInclusion in pre-school – Teachers’ thoughts about actabilities and difficulties.Författare: Petra Bauer och Petra JohanssonTyp av arbete: C-uppsats 15 högskolepoängHandledare: Kristian Lutz, Examinator: Marie LeijonKurs: förberedande kurs i specialpedagogik, Malmö högskolaDatum: 29 mars, 2011SyfteVi vill med vår undersökning få en bild av på vilket sätt pedagoger i förskolan arbetar mot en ”förskola för alla” . LÄS MER
3. Inkludering eller exkludering av barn i behov av stöd i förskolan
C-uppsats,Sammanfattning : Syftet med examensarbetet är att få personal i förskolan att få syn på sitt förhållningssätt gentemot barn i behovav stöd samt få dem att tänka om och vidare. Detta för att de skall kunna utvecklas och komma vidare bådepersonligt samt professionellt.Min frågeställning baseras på syftet för studien. LÄS MER