Sökning: "damping and mode shapes"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden damping and mode shapes.
1. Dynamisk analys av en gång och cykel fackverksbro av trä
Master-uppsats, KTH/Bro- och stålbyggnadSammanfattning : The interest in increasing the use of timber in structural engineering has risen significantly inrecent years due to the urgency of reducing the environmental impact of the building industry.Timber bridges is one of the many possible use-cases for timber in structural engineering. LÄS MER
2. HSI effects on pedestrian bridges
Master-uppsats, KTH/Bro- och stålbyggnadSammanfattning : The study on Human Structure Interaction (HSI) effects represent a new research field in the design of pedestrian bridges. The presence of pedestrians on the structure affects the dynamic properties of the bridge, and these changes may be quantified in order to design pedestrian bridges in a more efficient way. LÄS MER
3. Dynamisk jämförelseanalys av FE-modell och fältmätning : Baserad på Folke Bernadottes bro
Master-uppsats, KTH/Bro- och stålbyggnadSammanfattning : Dagens planering och projektering av konstruktioner präglas av ett resursutnyttjande, miljömässigt och ekonomiskt tänk, där resultatet kan medföra brister med avseende på dynamiken. Därmed är det ytterst viktigt att skapa goda förutsättningar för noggranna beräkningsmodeller som i ett projekteringsskede kan representera konstruktionernas dynamiska beteende. LÄS MER
4. Dynamic analyses of hollow core slabs : Experimental and numerical analyses of an existing floor
Master-uppsats, KTH/Bro- och stålbyggnadSammanfattning : For intermediate floors in residential and office buildings, as well as in parking garages and malls, there is a wide use of hollow core concrete slabs in Sweden today. Hollow core slabs are precast and prestressed concrete elements with cylindrical-shaped voids extending along the length of the slab. LÄS MER
5. A measurement method for damping of drive shaft
H-uppsats,Sammanfattning : Sound in our society is beginning to be a health hazard in many places. This leads to legislation and recommendations by public authorities and governments. For a truck the sound pressure level should not exceed 80 dB(A) during a drive-by test set by international standards. LÄS MER