Sökning: "design principles for teacher’s manuals in Mathematics"

Hittade 1 uppsats innehållade orden design principles for teacher’s manuals in Mathematics.

  1. 1. En lärarhandlednings stöd för lärares undervisning och kunskapsutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Therezia Elmgren; Rebecka Olivensjö; [2023]
    Nyckelord :teacher manual; design principles for teacher’s manuals in Mathematics; MKT framework; teacher; subject knowledge; student knowledge and teaching knowledge; lärarhandledning; designprinciper för lärarhandledningar inom matematik; MKT-ramverk; lärare; ämneskunskap; elevkunskap och undervisningskunskap;

    Sammanfattning : Lärares planering och genomförande av matematikundervisning utgår i stor utsträckning från lärarhandledningen. För att kunna bedriva en rik matematikundervisning behöver lärarhandledningen därför vara designad på ett stödjande och kunskapsutvecklande sätt för läraren, vilket kan ses som att den talar till läraren till skillnad från andra lärarhandledningar som talar genom läraren. LÄS MER