Sökning: "engagement of clutch"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden engagement of clutch.
1. Concept Design Improvement of Shift Fork for New Dog Clutch Actuator : Simulation driven product development approach
Master-uppsats, Jönköping University/JTH, Industriell produktutveckling, produktion och designSammanfattning : Kongsberg Automotive is developing a brand-new actuator for engaging and disengaging a clutch for different driveline applications. This master thesis research improves the concept design of the shift fork for the new Dog-Clutch Actuator using Design for Manufacturability (DFM). LÄS MER
2. Optimal torque split strategy for BEV powertrain considering thermal effects
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : A common architecture for electric vehicles is to have two electric machines one each on the front and rear axle. Despite the redundancy, this configuration ensures performance. Being energy efficient is equally important for electric vehicles to deliver a sufficiently high range. LÄS MER
3. Prediction of life durability in friction for wet clutches of DCT gearboxes
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för teknikvetenskap och matematikSammanfattning : Many new cars are equipped with automatic transmissions. These gearboxes often have a dual clutch transmission (DCT) that has a built-in wet clutch. The lubricants used in these gearboxes is often very advanced because it must take care of two systems, the wet clutch and the gears. There is always a strive to make the drain intervals longer. LÄS MER
4. CAE Tool for Evaluation of Park Lock Mechanism in a DCT Transmission
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : A park lock mechanism is a device that is fitted to an automatic transmission on a vehicle. The mechanism lock up the transmission so that no rolling of the vehicle can be done when the vehicle is put in the park position. LÄS MER
5. Utveckling av en centrifugalkoppling tillhörande motorn HiG-145 till tävlingen Shell Eco Marathon
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : HiGtech är en projektgrupp på Högskolan i Gävle vilka konstruerar och bygger energisnåla tävlingsfordon. Ett av fordonen tävlar i Shell Eco Marathons prototypklass för bensindrivna förbränningsmotorer och drivs av en på högskolan konstruerad motor. LÄS MER