Sökning: "fps games"

Visar resultat 16 - 20 av 58 uppsatser innehållade orden fps games.

  1. 16. Implementation And Evaluation Of Hit Registration In Networked First Person Shooters

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Informationskodning

    Författare :Lundgren Jonathan; [2021]
    Nyckelord :First Person Shooter Networking Hit Registration Detection Netcode Lag Compensation Evaluation Latency Rollback Rewind Shots Behind Cover;

    Sammanfattning : Hit registration algorithms in First-Person Shooter games define how the server processes gunfire from clients. Network conditions, such as latency, cause a mismatch between the game worlds observed at the client and the server. LÄS MER

  2. 17. "Verkligheten anropar!" : En kvalitativ studie om upplevelsen av flow och immersion för användare av Mutiplayer FPS-spel

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Ida Johansson; Andreas Goldmann; [2021]
    Nyckelord :Flow; Immersion; FPS; Flow theory; Flow; Immersion; FPS; Flow theory;

    Sammanfattning : Användarupplevelse anses vara en viktig aspekt inom dagens spel och utgör en betydande roll för framgång inom branschen. Flertal funktioner bör beaktas vid utvecklingen av optimal upplevelse och eftersom spelindustrin ständigt utvecklas måste även människans kunskap om komponenterna som skapar den optimala upplevelsen utvecklas. LÄS MER

  3. 18. User Interfaces and Gaming Performance : How the Type of UI Elements Impact Player Performance in FPS Games

    Master-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Thien Tran; Samuel Berg; [2021]
    Nyckelord :User interfaces; user interface types; video games; computer games; first-person shooters; gaming performance; esports; competitive gaming;

    Sammanfattning : Electronic sports (esports) is an activity in which players compete against each other in video games. It could be beneficial for the esports industry if players were to perform more consistently. The user interface in the game is one aspect that could impact player performance. LÄS MER

  4. 19. Comparing Automated Testing Approaches for FPS Games

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Felix Nilsson; Jesper Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Automated Testing; Record and Replay; Script-Based Testing; FPS; Automatiserad Testning; Spela in och Spela upp; Skriptbaserad testning; FPS;

    Sammanfattning : Background. One important part of creating quality games is to make sure thegames work as intended. It is done by testing the game, often by playtesters that play the game repeatedly to identify problems. It is a time-consuming task, and some of the testing can be automated. LÄS MER

  5. 20. Inställningsmenyer i FPS-spel : Gränssnittsheuristiks påverkan på användarupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Martin Quach; [2021]
    Nyckelord :Användargränssnitt; heuristisk utvärdering; användarupplevelse; FP;

    Sammanfattning : Gränssnitt finns inte bara i själva spelet utan också som inställningsmeny i First Person Shooter spel och massa andra spelgenrer. Det är viktigt att inställningsmenyn fungerar bra då inställningsmeny styr många element för hur ett spel kan spelas. LÄS MER