Sökning: "fps games"

Visar resultat 11 - 15 av 58 uppsatser innehållade orden fps games.

  1. 11. Efficient Realistic Cloud Rendering using the Volumetric Rendering Technique : Science, Digital Game Development

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Adam Bengtsson; [2022]
    Nyckelord :Data collection; Programming; Volumetric rendering; Clouds; Real-time;

    Sammanfattning : With high quality in graphics being demanded a lot in modern video games, realistic clouds are noexception. In many video games, it is common that its rendering implementation is based on acollection of 2D cloud-images rendered into the scene. LÄS MER

  2. 12. Performance comparison between OOD and DOD with multithreading in games

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :David Wingqvist; Filip Wickström; [2022]
    Nyckelord :Game development; C ; Execution time; CPU cache; OpenMP;

    Sammanfattning : Background. The frame rate of a game is important for both the end-user and the developer. Maintaining at least 60 FPS in a PC game is the current standard, and demands for efficient game applications rise. Currently, the industry standard within programming is to use Object-Oriented Design (OOD). LÄS MER

  3. 13. Effects of Network Degradation On Energy Consumption of Mobile Cloud Gaming

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Ashmita Thapa; [2022]
    Nyckelord :subjective test; test-beds; mobile cloud gaming; Quality of Experience QoE ; energy consumption; network degradation; Green-House Gases GHG emissions; mobile gaming vs online gaming; cellular network; packet loss; delay; jitter;

    Sammanfattning : Cloud gaming over mobile networks enables players to play high-resource consuming games on low-end devices with various intrinsic restrictions such as limited battery lifetime and computational capacity. For mobile cloud gaming(MCG), the remaining battery level on the device is one of the critical factors that affect the sensitivity of user satisfaction. LÄS MER

  4. 14. Occlusion i dataspel : Och dess effekt på spelarens beteende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Alexander Barboni; [2022]
    Nyckelord :Occlusion; semioakustik; psykoakustik; FPS; dataspel; beteende;

    Sammanfattning : Tidigare forskning kring spatialt ljud har kommit fram till ovissa slutsatser på grund avbristfällig undersökningsmetod och för lite åtanke på dataspel som mediaform. Denna undersökning ämnar därför att undersöka huruvida occlusion påverkar spelaren i ett First Person Shooter-spelscenario, samt om extern information kan påverka spelarens beteende. LÄS MER

  5. 15. Musik och ljud i virtuellavärldar : En soundscape-analys av tv- och datorspelen Battlefield 1 och It Takes Two

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Sam Nydélius Larsson; [2022]
    Nyckelord :datorspel; tv-spel; soundscape; filmfunktioner; musik i spel; ljud i spel; ludomusicology; ljudlandskap; dieges;

    Sammanfattning : I det här arbetet undersöks ljudet och musiken i två svenska speltitlar vid namn Battlefield 1 och It Takes Two. Battlefield 1 från år 2016 är ett fps spel medans It Takes Two från år 2021 är ett action-äventyr spel. Det är en nivå från vardera spelsom det fokuseras på. LÄS MER