Sökning: "fps games"
Visar resultat 21 - 25 av 58 uppsatser innehållade orden fps games.
21. Analys av faktorer som påverkar en spelares prestanda inom E-sport
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : I denna rapport presenteras en analys av hur olika faktorer påverkar en spelares prestanda inom E-sport. Fokus ligger på tre välkända FPS (first-person shooter) spel och målet med studien är att konstatera vilka faktorer som utmärker spelare som presterar på den högsta möjliga nivån. LÄS MER
22. Binaural ljudlokalisering i olika våningsplan i vertikala miljöer : En undersökning om binaural ljudlokalisering i FPS-spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta arbete syftar till att undersöka hur binauralt ljud upplevs i avseende till spelares förmåga att lokalisera ljudkällor i olika våningsplan i digitala spel i jämförelse med stereoljud. Arbetet kopplas till tidigare forskning inom ljudteknik i digitala spel. LÄS MER
23. Eye tracking complemented HUD for video games : A perception evaluation of information display in FPS games
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Background. The heads-up display (HUD) is a useful tool for displaying information to the player in a game, but the HUD is not a part of the game world. This could take away from the desired experience of the game and block important parts of the main action screen. LÄS MER
24. Player-Driven UI Design for FPS-Games
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : This paper explores the appeal of customizable user interfaces (UI) in video games, and the choices players make when this option is available to them. In the video game industry at present, players aren't given much choice in regards to the UI, even though it is usually a vital element that will support them throughout their whole experience. LÄS MER
25. Evaluating player performance and usability of graphical FPS interfaces in VR
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Background. When designing video games for Virtual Reality, graphical user interfaces (GUIs) cannot always be designed as they have been for traditional video games. An often recommended approach is to merge the interface with the game world, but it is unclear if this is the best idea in all cases. LÄS MER