Sökning: "gunnarsson handelshögskolan"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden gunnarsson handelshögskolan.
1. Ferdinand, the Unpredictable Bull : Cash Flow Distribution Behavior During U.S. Recessions - An Event Time Analysis
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : The paper employs an event study approach to investigate the behavior of aggregate cash flow distributions and stock prices in the U.S. stock market around recessions. Aggregate prices anticipate low aggregate dividend and economic growth until adjusting for the diverse time measurement methodologies. LÄS MER
2. Teamrollers påverkan på teamkänsla och gruppdynamik : En kvalitativ studie om Belbins rollteori
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Upplevelsen av att hamna i en arbetsgrupp där gruppmedlemmarna inte förstår varandra eller klarar av att samarbeta är påfrestande. Oberoende av hur mycket ansträngningar som genomförs upplevs det som att framstegen uteblir. LÄS MER
3. Hållbarhetsredovisning i familjeföretag vsicke-familjeföretag : En studie om skillnader mellan svenska familjeföretag ochicke-familjeföretag angående vilka olika typer av intressenter de sökerlegitimitet från genom hållbarhetsredovisningen
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
4. Are consumers habitual liars? A quantitative study of factors influencing swedish consumers' purchase intention for sustainable products
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Overconsumption has become an increasing global challenge in the last decades, followed by an awareness of the need to change consumption behaviors to sustainable purchasing decisions. The purpose of this quantitative study is to create a better understanding of the drivers and their effects on sustainable purchasing behavior. LÄS MER
5. Exploring the mechanisms of digitalization in business model innovation : A business model dimension perspective
Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: How business is conducted is constantly developing and the design of the business model is a crucial part to have a clear vision of the company’s goals. Simultaneously, technologies are developed which generate new business opportunities. To fully exploit these opportunities, companies need to innovate their business model. LÄS MER