Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 416 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. VD-byten och dess påverkan på lönsamhet : En kvantitativ studie inom svenska IT-branschen

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Christian Pennonen; Edberg Edberg; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Relationen mellan skuldsättningsgrad ochlönsamhet : En kvantitativ studie om svenska börsnoterade fastighetsföretagsskuldsättningsgrad

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Kalle Günther; Vincent Hagblom; Sophie Starck; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Maskininlärning inom controllerrollen : En kvantitativ studie om maskininlärnings påverkanpå controllers upplevda effektivitet

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Oscar Lidhammar; Erik Rosén; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Likviditet och lönsamhet i samband med Covid-19-krisen : En kvantitativ studie om svenska industriföretag

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Isac Börjesson; Filip Höglund; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Rekommendationers påverkan på konsumentbeteende : En kvantitativ studie av jämförelse mellan expert- och hållbarhetsrekommendationer inom livsmedelsbranschen

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Oscar Karlsson; Ludwig Ziegler; [2023]
    Nyckelord :Recommendations; Consumer Behavior; Decision-making Process; Congruence; Green Marketing; Authority; Rekommendationer; Konsumentbeteende; Beslutsprocess; Kongruens; Grön marknadsföring; Auktoritet;

    Sammanfattning : Previous research indicates that recommendations generally have a positive impact on consumer consumption, however, studies have primarily focused on industries such as film, dining and wine. This study examines the effects of various types of recommendations on consumer behavior within the food industry, where purchases tend to be routine and characterized by automated decision-making processes. LÄS MER