Avancerad sökning

Visar resultat 11 - 15 av 40 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 11. Transformation Techniques to Facilitate Hardware Acceleration of Workloads

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Oscar Manuel Castro Otárola; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : There are many hardware and software techniques to decrease the execution time in a high workload computation program. The software techniques do not require extra hardware and could be a cheaper and easier solution. LÄS MER

  2. 12. Recording Rendering API Commands for Instant Replay : A Runtime Overhead Comparison to Real-Time Video Encoding

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Marcus Holmberg; [2020]
    Nyckelord :Instant Replay; Command Recording; Real-time Rendering; Real-time Video Encoding; Återspelning; Kommandoinspelning; Realtidsrendering; Videokodning i Realtid;

    Sammanfattning : Background. Instant replay allows an application to highlight events without exporting a video of the whole session. Hardware-accelerated video encoding allows replay footage to be encoded in real-time with less to no impact on the runtime performance of the actual simulation in the application. LÄS MER

  3. 13. Hardware acceleration of convolutional neural networks on FPGA

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Adam Myrén; [2020]
    Nyckelord :Hardware acceleration; Convolutional neural network; Machine learning; FPGA;

    Sammanfattning : With the evolution of machine learning algorithms they are seeing a wider use in traditional signal processing applications. One of these areas is in radios for improved signal identification algorithms. LÄS MER

  4. 14. Rendering av geodata med OpenGL

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marcus Ingelborn; [2020]
    Nyckelord :OpenGL; Geodata; Geotools; 2D-rendering; Hardware acceleration; OpenGL; Geodata; Geotools; 2D-rendering; Harvaruaccelerering;

    Sammanfattning : Den här studien undersökte om det är lönsamt eller ej att implementera hård-varustöd, med hjälp av OpenGL, för rendering av geografisk data. I detta fall innebar det skapande av kartbilder med tillfälliga föremål positionerade och inritade. LÄS MER

  5. 15. Improving Performance of a Mixed Reality Application on the Edge with Hardware Acceleration

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Programvara och system

    Författare :Jesper Eriksson; Christoffer Akouri; [2020]
    Nyckelord :CUDA; Mixed Reality; Edge;

    Sammanfattning : Using specialized hardware to accelerate workloads have the potential to bring great performance lifts in various applications. Using specialized hardware to speed up the slowest executing component in an application will make the whole application execute faster, since it cannot be faster than it's slowest part. LÄS MER