Sökning: "intern spelifiering"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden intern spelifiering.
1. Gamification - En kedjereaktion av engagemang
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Gamification tar sikte på att spels engagerande förmåga borde kunna användas i andra sammanhang än endast i spel, som till exempel på företag, för att engagera kunder eller anställda. Gamification som riktar sig mot företagets anställda kallas intern gamification och har under de senaste åren ökat i användning. LÄS MER
2. Gamification och dess fallgropar : Mer än det som finns på ytan
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Gamification innebär att spelmekanismer och speltänk används för att engagera och motivera användare till att lösa problem. Ämnet slog igenom under slutet av 2010 och Gartner förutspådde 2011 att över 70 % av, de dåvarande, största företagen i världen kommer att använda sig av åtminstone en gamifierad lösning innan 2014. LÄS MER