Sökning: "internationella tjänsteföretag"
Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden internationella tjänsteföretag.
11. Sales and Product Configurator : A Comparative Study
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Akademin för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Today companies in the manufacturing industries need to do everything possible to stay ahead in their market, in order to make a profit. This means that they have to slim the organization and every employee has to be more efficient. In other words the companies have to accomplish more with less people. LÄS MER
12. Regioner utan gränser : En studie om hur mindre svenska tjänsteföretag drar nytta av sin region för att locka en internationell kundkrets
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Syftet med uppsatsen var att beskriva hur mindre tjänsteföretag drar nytta av sin region för att locka internationella gäster. Analysera hur de använder sig av platsmarknadsföring och samverkan samt ge rekommendationer till liknande företag. Vi har använt oss utav en abduktiv ansats samt ett kvalitativt forskningsangreppssätt. LÄS MER
13. Indirekt miljöpåverkan inom tjänstesektorn : En intervjustudie om hanteringen av indirekt miljöpåverkan inom några organisationers miljöledningssystem
Magister-uppsats, Tema vatten i natur och samhälleSammanfattning : I och med samhällets utveckling från ett jordbrukssamhälle till ett industriellt samhälle, och vidare till ett tjänste- och kunskapssamhälle har antalet tjänsteföretag växt, och därmed även miljöpåverkan från denna sektor. Tjänstesektorns miljöpåverkan kan delas upp i två delar, en direkt miljöpåverkan kopplat till kontorsverksamheten, såsom energianvändning, samt en indirekt miljöpåverkan, som är ett resultat av tjänstens framtida nytta och bestående värde. LÄS MER
14. Känneteckensrätten i förändring - En studie kring betänkandet SOU 2001:26 Ny varumärkeslag och ändringar i firmalagen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Känneteckensrätten, vilken främst består av firma- och varumärkesrätt, syftar till att skydda innehavarens ensamrätt till ett kännetecken. Varumärken och firmor individualiserar de varor, tjänster eller verksamheter de betecknar. Kännetecknens främsta funktion är att garantera konsumenterna varans ursprung, den s.k. LÄS MER