Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Global Playground : En kvalitativ fallstudie om hur två Born Globals företag uppfyller sin vision att bli internationella med hjälp av nätverk och sociala medier
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum 2021-01-21 Nivå Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens högskola Författare Anna Droga Sara Hamrin Alma Olsdotter 940725 970430 960817 Handledare Kerstin Nilsson Nyckelord Born Global, Internationalisering, Nätverk, Sociala medier, Mäklarbranschen Titel Global Playground En kvalitativ fallstudie om hur två Born Globals företag uppfyller sin vision att bli internationella med hjälp av nätverk och sociala medier. Forsknings Hur använder Born Globals nätverk som en resurs under etableringsåren? frågor Hur använder Born Globals digitala redskap i form av sociala medier för att skapa sociala medier band under etableringsåren? Syfte Studien syftar till att öka förståelsen för hur Born Globals använder sig av sociala medier och nätverk under etableringsåren. LÄS MER
2. Att förmedla en dröm : En studie om svenska fastighetsmäklarföretags positioneringsstrategier på den svenska och spanska marknaden
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Ett starkt varumärke är nyckeln till att ett tjänsteföretag ska lyckas behålla en framstående position på marknaden samt för att urskilja dem från andra aktörer. Därutöver krävs det att företaget lyckas med sin positionering, det vill säga att när kunden eller intressenten får ett behov ska den kunna koppla företagets varumärke till just det uppkomna behovet. LÄS MER
3. Recept för ett lyckligt äktenskap? : Företagskulturell integration efter internationell M&A
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Bakgrund och syfte: Tidigare studier visar att internationella M&A:s ofta misslyckas med att uppnå uppsatta mål. En anledning till misslyckande kan vara svårigheten att integrera företagskulturen i den nya verksamheten. LÄS MER
4. Strategier i Förvärv : Är det där skon klämmer?
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Med bakgrunden av företags behov att utvidga sin verksamhetssfär, har företagsförvärv blivit alltmer frekventa och mer omfattande. Speciellt i branscher med snabb utveckling såsom IT-branschen, är detta av aktualitet. LÄS MER
5. Made in Sweden : Små teknikintensiva tjänsteföretags val av etableringsform vid internationalisering
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Småföretag i Sverige har fått en ökad betydelse i näringslivet. Bland annat kommer idag 60 procent av näringslivets bidrag till landet från småföretagare. För att underbygga framtida tillväxt och utveckling är det viktigt att företagen kan etablera sig även på internationella marknader. LÄS MER