Sökning: "vilja vara någon annan"

Visar resultat 1 - 5 av 77 uppsatser innehållade orden vilja vara någon annan.

  1. 1. Det ombildade aktiebolaget - En närmare undersökning av fiktiv avräkning och kupongskatt vid gränsöverskridande ombildning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Oscar Andersson; [2023]
    Nyckelord :skatterätt; gränsöverskridande ombildning; kupongskatt; fiktiv avräkning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Through the EU Directive 2019/2121 and the practice of the Court of Justice of the European Union (CJEU), a limited liability company can make a cross-border conversion into a corresponding legal entity in another Member State. This essay aims to investigate whether withholding tax must be paid in Sweden after a Swedish-registered limited company carries out a cross-border conversion without conducting economic activity in the des-tined Member State. LÄS MER

  2. 2. Providing Circular Clothing : A multiple-case study on Swedish clothing companies, analyzing product design and business models

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Julia Ekblom; Ebba Hård af Segerstad; [2023]
    Nyckelord :circularity; clothing industry; circular economy; circular business models; circular product design strategies; multiple case study; cirkuläritet; klädindustri; cirkulär ekonomi; cirkulära affärsmodeller; cirkulära produktdesignstrategier; flerfallstudie;

    Sammanfattning : This thesis investigates the manifestations of circular business models and circular product design strategies in the Swedish clothing industry, using a multiple case study approach that examines five Swedish clothing companies. Guided by the first research question: What are the current circular product design strategies and circular business model strategies for companies operating in the Swedish clothing industry? the findings reveal an emphasis on circular product design strategies compared to circular business models, among the studied clothing companies. LÄS MER

  3. 3. Hemligheten bakom aktiva elever : En kvalitativ studie om lärares strategier för att hantera inaktiva elever på lektionerna i idrott och hälsa

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Mathilda Lidholt Wickman; Johanna Andersson; [2023]
    Nyckelord :Frånvaro; icke-deltagande; idrott och hälsa; fysisk aktivitet; motivation; fysisk inaktivitet;

    Sammanfattning : Purpose and research questions The aim for this study is to determine how teachers in physical education handles students who do not want to participate in the ongoing teaching. - What are the teachers' experiences with students who do not participate in the physical education lessons? - Are there any strategies that teachers use to engage students who do not participate in the physical education lessons? - In what way does the teachers work in practice to ensure that the inactive students achieve a passing grade in physical education? Method The study used a qualitative method by semi-structured interviews with seven teachers who teach in physical education. LÄS MER

  4. 4. iMessage och dess påverkan på unga vuxnas vilja att äga iPhone

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Edvin Baggman; Philip Joelsson; [2022]
    Nyckelord :Mobiltelefon; iPhone; iMessage; Apple; “Bluebubble”; socialpress;

    Sammanfattning : There is no doubt that the iPhone is one of the most popular mobile phones in today's market, while it also has become clear that the communication between mobile phones has gone from being over SMS, to being over communication services that use the internet to send messages. When Apple were to release their own communication service, iMessage, they chose to make the service exclusive to iPhone users, a decision that in later years has started a lot of discussions. LÄS MER

  5. 5. En kvalitativ intervjustudie av alternativa överlåtelseformer för generationsskifte i lantbruksföretag : varför är det ovanligt med, share-farming, delägarskap eller kooperativ i svenska lantbruksföretag? Finns det juridiska eller ekonomiska hinder, kulturskillnader eller beror det på bristande kunskap?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Anna Danielsson; Ebba Kronberg; [2022]
    Nyckelord :Generationsskifte; överlåtelseformer; företagsformer; share-farming; kooperativ; delägarskap; unga lantbrukare;

    Sammanfattning : I Sverige och övriga Europa domineras lantbruksföretag av en åldrande lantbrukarkår, där 33 % av lantbrukarna 65 år eller äldre. Generationsskiften på gårdar har en förmåga att skjutas på men, det är en process som förr eller senare måste ske och desto tidigare processen påbörjas desto lättare blir processen. LÄS MER