Sökning: "jean piaget"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden jean piaget.
1. “Varför sjönk dom?” : Ett utforskande av fenomenen flyta och sjunka med de yngre barnen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of the study is to contribute knowledge about how 2-4-year-oldsexplore the physical phenomena of floating and sinking, and how a practicalactivity can contribute to development and learning. To respond to the study,observation was chosen as the method where a designed activity with thevariation theory as support was conducted in three groups of children, theactivity was then divided into four phases for us students to get a clearerstructure. LÄS MER
2. Enviromental education in Tanzanian secondary schools. An Exploratory Case Study from Teachers’ Perspectives
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The purpose of this qualitative study is to examine the concept of Environmental Education (EE) in Tanzanian secondary schools from the teachers' perspective. The results of this study will help schools evaluate and implement the goals of the EE curriculum and understand the challenges and opportunities for teachers and school administrators. LÄS MER
3. Barnens särställning i Svenska kyrkan : Med fokus på kognitiva processer
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : The Church of Sweden often states that children have a special position in the church, and this statement is the basis of this essay. This essay evaluates the special position that children is said to have in the church and what role children’s religious and cognitive understanding have in this special position. LÄS MER
4. En lärares syn på interaktivt lärande och begreppsutveckling ihistorieämnet
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutet för studier i Malmös historia (IMH)Sammanfattning : The aim of this study is to examine how teachers understand interactive methods in history education in secondary and upper secondary school. The study is based on learning theories by Lev Vygotskij, John Dewey and Jean Piaget on how different interactive teaching methods can enhance pupils’ literacy. LÄS MER
5. Närområdets roll i undervisningen : En kvalitativ studie som belyser lärares perspektiv på användning av närområden i SO-undervisningen i årskurserna 1–3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att utifrån ett lärarperspektiv undersöka hur lärare förhåller sig till att använda närområdets platser och byggnader i sin undervisning. Metoden vi har valt att använda är en kvalitativ metod med strukturerade intervjuer i form av en enkät, då det är informanternas erfarenheter och tankar vi är intresserade av. LÄS MER