Sökning: "marknadsföring attraktion"
Visar resultat 21 - 22 av 22 uppsatser innehållade orden marknadsföring attraktion.
21. Vad styr valet av revisionsbyrå?
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Vad styr valet av revisionsbyrå? Revisionsbyråers kunder kan ha svårt att uppfatta konkreta skillnader mellan byråernas revision, då dess utformning är standardiserad. Revisionens homogena utformning, kravet på oberoende i relation med företaget som ska revideras, vissa normer vid prissättningen av revision och kravet på saklighet i marknadskommunikationen medför begränsningar för revisionsbyråerna när det gäller differentiering av revisionstjänsten. LÄS MER
22. Riktlinjer för design av attraktiva webbtjänster-vad informatik kan göra för att förbättra marknadsföring
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Varför är vissa företag och privatpersoners webbtjänster mer attraktiva och användarvänliga än andras?Uppsatsen resulterade i ett antal kritiska faktorer, som är viktiga att ta hänsyn till vid utformning avwebbtjänster. Dessa är tillgänglighet, användarvänlighet, information, mervärde, uppdatering, varumärke,nerladdningstid, interaktivitet och attraktion. LÄS MER