Sökning: "marknadsföring attraktion"

Visar resultat 21 - 22 av 22 uppsatser innehållade orden marknadsföring attraktion.

  1. 21. Vad styr valet av revisionsbyrå?

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Elisabeth Gustafsson; Desirée Köhler; Karolina Olsson; [2004]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vad styr valet av revisionsbyrå? Revisionsbyråers kunder kan ha svårt att uppfatta konkreta skillnader mellan byråernas revision, då dess utformning är standardiserad. Revisionens homogena utformning, kravet på oberoende i relation med företaget som ska revideras, vissa normer vid prissättningen av revision och kravet på saklighet i marknadskommunikationen medför begränsningar för revisionsbyråerna när det gäller differentiering av revisionstjänsten. LÄS MER

  2. 22. Riktlinjer för design av attraktiva webbtjänster-vad informatik kan göra för att förbättra marknadsföring

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Ulrika Alfredsson; Linda Höglund; [2000]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Varför är vissa företag och privatpersoners webbtjänster mer attraktiva och användarvänliga än andras?Uppsatsen resulterade i ett antal kritiska faktorer, som är viktiga att ta hänsyn till vid utformning avwebbtjänster. Dessa är tillgänglighet, användarvänlighet, information, mervärde, uppdatering, varumärke,nerladdningstid, interaktivitet och attraktion. LÄS MER