Sökning: "marknadsföring attraktion"
Visar resultat 6 - 10 av 22 uppsatser innehållade orden marknadsföring attraktion.
6. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER
7. Attraktion till artificiell intelligens : En kvalitativ studie av generations Z:s uppfattning av robot influerare online
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Influerare är det mest attraktiva marknadsföringsverktyg just nu. Tack vare utvecklingen av AI-teknologin har nu en modernisering skett i form av robot influerare. Syftet med denna uppsats är att studera mottagligheten av robot influerare hos potentiella konsumenter med avgränsning till generation Z. LÄS MER
8. Turistorganisationernas arbete med den kinesiska marknaden i Sverige : En studie om den kinesiska marknaden i Värmland
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Turism är ett fenomen som existerar i hela världen och som förändras och utvecklas kontinuerlig, en marknad som har växt snabbast i hela världen de senaste åren är den kinesiska marknaden. Förutsättningar för att turism ska uppstå på en destination grundas bland annat på att det finns en sevärdhet som är attraktiv. LÄS MER
9. Ansvarsfullt spelande : En paradox på den svenska marknaden
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Syftet med studien är att identifiera om statligt ägda spelbolag och privatägda bolag inom spelbranschen har en hållbar marknadsföring, trots den markanta skillnaden kring förutsättningar och riktlinjer. Således studeras två segment ur en och samma bransch ur ett företagsperspektiv. LÄS MER
10. Filmens betydelse för en destinations platsmarknadsföring och image : En studie om filmerna The Beach och James Bond - The Man with the golden gun´s betydelse för destinationerna Maya Bay och James Bond Island
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Filmturism är ett relativt nytt fenomen på turistmarknaden, som kort kan beskrivas med när en turist besöker en destination eller attraktion till följd av att destinationen/attraktionen har visats upp på tv eller i film. I Thailand har ett flertal stora filmer spelats in genom åren, bland annat The Beach och James Bond – The Man with the Golden Gun. LÄS MER