Sökning: "Emotion"
Visar resultat 1 - 5 av 740 uppsatser innehållade ordet Emotion.
1. How downside aspects of new e-banking technology can influence consumers
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : The purpose of this study is to investigate whether consumers’ negative emotions (loss and deterrence emotions) toward new e-banking technology influence their behavioral intention to adopt new emerging e-banking technology. This thesis tries to integrate the unified theory of acceptance and use of technology (UTAUT) with emotion as a non-cognitive factor and perceived risk as a well-known influential factor in the banking context. LÄS MER
2. Tryggt anställd? : Tvärsnittsstudie om upplevd anställnings(o)trygghet, organisatorisk rättvisa och copingstrategier bland kommunal vård- och omsorgspersonal
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi; Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : En alltmer globaliserad och konkurrensutsatt ekonomi har de senaste decennierna krävt ökad flexibilitet på arbetsmarknaden. Tidigare forskning har uppmärksammat hur förändringarna påverkar anställdas attityder och välbefinnande i olika sektorer. LÄS MER
3. Feminist and Queer Noisemaking: An Exploration of Gender and Sexuality in Electronic Art Music
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaperSammanfattning : Men can be said to dominate the music industry, especially when it comes to composers and musicians who create experimental music and sounds which fall outside of mainstream music.Women and members of the LGBTQ+ community remain minorities within these genres, with little research being done on queer and feminist perspectives. LÄS MER
4. Hur medelålders kvinnor påverkas av att bli diagnostiserade med bröstcancer
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Idag är bröstcancer den vanligaste tumörsjukdomen hos kvinnor och cancerfallenhar ökat med cirka 40% under de senaste årtiondena. Syftet: Syftet med studien är att belysahur medelålders kvinnor påverkas av att bli diagnostiserade med bröstcancer. LÄS MER
5. Marknadsföra känslan : En undersökning om visuell attraktion vid marknadsföring för unga
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik; Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Marknadsföringens grund är spridning av information. Upplysning sker genom distribution till riktad intressegrupp som konsumerar marknadsföringens budskap. Marknadsföringen slår igenom om åskådaren köper budskapets känsla. Upplevelse av känslan utgår ifrån innehållets kontext som tilltalar individen emotionellt. LÄS MER
