Sökning: "Social work"

Visar resultat 1 - 5 av 11567 uppsatser innehållade orden Social work.

  1. 1. Exploring Perceived Stigmatization of People with Bipolar Disorder to deepen the knowledge For Glocal Social Work Practice by means of an Interview and Literature Study.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och kriminologi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och kriminologi

    Författare :Beryl Delight Yengo; Michael Swarne Noble Simba; [2020]
    Nyckelord :Bipolar disorders; mental illness; resilience; stigmatization; discrimination; glocal social work; social exclusion; anti-stigma; evidence based social work practice; building knowledge-base; recovery; coping; rehabilitation; destigmatization; inclusion; anti- stigma intervention;

    Sammanfattning : The aim of the research was to explore perceived stigmatization of People with Bipolar Disorder to deepen the knowledge for Glocal Social Work Practice by means of an Interview and Literature Study. The data of the research was gathered from the perspective of people with bipolar diagnosis and a peer within the field, about whether stigma is experienced by people with bipolar disorder and how their resilience factors i. LÄS MER

  2. 2. Mobilen som ämnesdidaktiskt verktyg i samhällskunskap : Möjligheter och svårigheter med mobilen inom samhällskunskap och ur ett allmändidaktiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Lovisa Svenungsson Eklund; [2020]
    Nyckelord :Mobil undervisning samhällskunskap;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to investigate how civic teachers and students perceive mobile as a didactic tool within the civic subject at the upper secondary school. In the result interviews the civic teachers testify that it is possible to create the conditions and opportunities to use the mobile as an effective didactic tool for training the demanded social science knowledge concerning power, democracy, equality and human rights, but that time is also required. LÄS MER

  3. 3. Personlig men inte privat : En kvalitativ studie om socialsekreterares förhållningssätt till sin profession

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Hälsa och välfärd; Mälardalens högskola/Hälsa och välfärd

    Författare :Mathias Ljunggren; Sophie Herzén; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim for this study is to examine how social workers in form of social secretaries of the adult unit of the social service in Sweden balance the role as individual person and professional in their daily work. The purpose of the study is also to investigate how social secretaries balance their own values and at the same time have to align with the guidelines of the organization. LÄS MER

  4. 4. När queer barn stör ordningen: En studie av pedagogers förhållningssätt till HBTQI-frågor i förskolor i Malmö

    Master-uppsats, Lunds universitet/Genusvetenskapliga institutionen

    Författare :Cecilia Wróbel; [2020]
    Nyckelord :LGBTIQ-inclusive education; norm-critical pedagogy; intersectionality; critical race theory; Social Sciences;

    Sammanfattning : Departing from the high level of health issues that exists among LGBTIQ youth in Sweden, this study examines how pedagogues in preschools in Malmö implement LGBTIQ issues based on queer theory, intersectionality and critical race studies. The research takes a qualitative approach and uses material from interviews and participatory observations conducted at two preschools in Malmö. LÄS MER

  5. 5. Att lära sig agera : en studie om professionalisering och landskapsarkitekturutbildning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Helena Persson Lannér; [2020]
    Nyckelord :Landskapsarkitektur; yrkesroll; rollskapande; informellt lärande; agerande; förväntningar; professionalitet;

    Sammanfattning : Ämnet för detta arbete är landskapsarkitektstudenters erfarenheter och förväntningar av att lära sig rollen som professionell landskapsarkitekt. Syftet är att skapa förståelse för de externa och interna drivkrafter som påverkar studenters beteende och inlärning samt att belysa uppenbara men bitvis dolda strukturer som ligger till grund för samtida landskapsarkitekturutbildning. LÄS MER