Sökning: "Information"
Visar resultat 1 - 5 av 51098 uppsatser innehållade ordet Information.
1. How to choose green?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistikSammanfattning : This paper investigates if there is any difference between active managed funds and passive managed funds in regard to their risk-adjusted return. The thesis focuses on Swedish sustainable funds that invest in accordance with the ESG (environmental, governance and social) criteria during the time period 2011-2021. LÄS MER
2. Resonancias góticas del fantástico. Paisaje sonoro y violencia doméstica en Raimunda Torres y Quiroga
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : Sound has a great power in the production of emotions and can affect the listener as well as convey information. In three of her fantastic short stories published in the 1870s, Raimunda Torres y Quiroga, an Argentine author, addresses the issue of gender violence and configures audible worlds. LÄS MER
3. Hur påverkar omorganisationer en FoU avdelnings prestation under slutfaserna och lanseringen av en produkt?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie fokuserar på en FoU avdelning i Bolaget X inom Telekombranschen. Avdelningen har efter flera års forskning framställt en ny produkt, vilken de hoppas är av en "disruptiv" karaktär. LÄS MER
4. The Internal Crisis of a Corporation. Effects on coordination, cooperation, integration and communication by the Covid-19 Pandemic
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Communication is a part of coordination, integration and cooperation. Mainly, communication links the three aforementioned components, it is something that is maintained mainly within a multinational corporation. Crisis, including pandemics, come and go. Crises affect both corporations and the world in general. LÄS MER
5. RIKTAD REKLAM – JA TACK - En kvalitativ intervjustudie om hur Generation Z använder reklam på Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Att undersöka och få en ökad förståelse för Generation Z’s användande av reklam på Instagram Teori: Uses and Gratifications Metod: Kvalitativ respondentintervju Material: Samtalsintervjuer med åtta respondenter mellan 18 till 25 år Resultat: Resultatet visar att respondenterna överlag upplever reklamen på Instagram som något positivt. De använder reklamen genom att klicka vidare på annonser, samt spara och skicka vidare dem, främst för att göra så bra och genomtänkta köp som möjligt, bli inspirerade av produkter och se nyheter. LÄS MER
