Sökning: "marknadsföring attraktion"
Visar resultat 16 - 20 av 22 uppsatser innehållade orden marknadsföring attraktion.
16. En förnimmelse till sinnesstimulerande platsmarknadsföring : En fallstudie av varumärket Småland
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte Uppsatsen syftar till att öka förståelsen kring hur varumärket Småland kan placera sig i potentiella besökares hjärta och hjärna. Därtill önskar vi identifiera och analysera medvetna såväl som omedvetna sinnesstimuli hos varumärket Småland som är möjliga att appliceras i dess platsmarknadsföring. LÄS MER
17. Hur retusch påverkar skönhetsannonsers attraktion : En studie om målgruppens åsikter och köplust
Kandidat-uppsats, Grafisk teknologiSammanfattning : Tidigare studier som gjorts inom området visade att kvinnor anser att kvinnors skönhet inte är värderad enligt rimliga normer i vårt samhälle. Hård retuschering motarbetas på många håll, bland annat genom att organisationer som ASA (Advertising Standards Authority) och politiska partier som Liberaldemokraterna i Storbritannien arbetar för att missledande retuschering ska försvinna. LÄS MER
18. LHC - Strävan efter att öka den totala kundupplevelsen
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : In today's society there are a lot of offers towards consumers, where they actively have to choose the most appealing offer. In order for an offer to be attractive it must add value in line with the customers demand. LÄS MER
19. "Från vrak till världsklass" : En studie om Vasamuseets marknadsföring
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Sverige har ett stort utbud av besöksmål och kan erbjuda människor många och varierande upplevelser. Det medför att en hård konkurrens förekommer på marknaden om att locka besökare. En attraktion måste därför kunna erbjuda något unik som lockar till intresse och skapar en medvetenhet hos den potentiella besökaren. LÄS MER
20. YouTube, företagens framtida marknadsföringskanal?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: YouTube, företagens framtida marknadsföringskanal? Seminariedatum: 2008-01-18 Ämne/kurs: Attraktion och Repulsion Marknadsföring, FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15hp. Författare: Björn Widerström och Joakim von Stockenström Handledare: Björn Carlsson och Roland Knutsson. LÄS MER