Sökning: "marknadsföring attraktion"

Visar resultat 16 - 20 av 22 uppsatser innehållade orden marknadsföring attraktion.

  1. 16. En förnimmelse till sinnesstimulerande platsmarknadsföring : En fallstudie av varumärket Småland

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Helene Fransson Valtersson; Hanna Karlsson; [2013]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; Platsvarumärke; Småland; Sinnesstimuli; Emotionell påverkan; Sinnesmarknadsföring; Destination;

    Sammanfattning : Syfte Uppsatsen syftar till att öka förståelsen kring hur varumärket Småland kan placera sig i potentiella besökares hjärta och hjärna. Därtill önskar vi identifiera och analysera medvetna såväl som omedvetna sinnesstimuli hos varumärket Småland som är möjliga att appliceras i dess platsmarknadsföring. LÄS MER

  2. 17. Hur retusch påverkar skönhetsannonsers attraktion : En studie om målgruppens åsikter och köplust

    Kandidat-uppsats, Grafisk teknologi

    Författare :Maria Matsson; [2013]
    Nyckelord :retouch; beauty ideals; social attitudes; marketing; attractiveness; inclination to buy; retusch; skönhetsideal; samhällsattityd; marknadsföring; attraktionskraft; köplust;

    Sammanfattning : Tidigare studier som gjorts inom området visade att kvinnor anser att kvinnors skönhet inte är värderad enligt rimliga normer i vårt samhälle. Hård retuschering motarbetas på många håll, bland annat genom att organisationer som ASA (Advertising Standards Authority) och politiska partier som Liberaldemokraterna i Storbritannien arbetar för att missledande retuschering ska försvinna. LÄS MER

  3. 18. LHC - Strävan efter att öka den totala kundupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Pierre Farkas; Henrik Bodarve; [2011]
    Nyckelord :Sports Marketing; Service Marketing; Relationship Marketing; Customer Satisfaction; Ishockey; Varumärke; Evenemang; Upplevelseindustri; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : In today's society there are a lot of offers towards consumers, where they actively have to choose the most appealing offer. In order for an offer to be attractive it must add value in line with the customers demand. LÄS MER

  4. 19. "Från vrak till världsklass" : En studie om Vasamuseets marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Emma Beijerstam; Frida Sköldefalk; [2010]
    Nyckelord :Vasamuseet; regalskeppet Vasa; marknadsföring; turism; besöksmål;

    Sammanfattning : Sverige har ett stort utbud av besöksmål och kan erbjuda människor många och varierande upplevelser. Det medför att en hård konkurrens förekommer på marknaden om att locka besökare. En attraktion måste därför kunna erbjuda något unik som lockar till intresse och skapar en medvetenhet hos den potentiella besökaren. LÄS MER

  5. 20. YouTube, företagens framtida marknadsföringskanal?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Björn Kemp Widerström; Joakim Von Stockenström; [2008]
    Nyckelord :YouTube; Internetmarknadsföring; Diffusion of innovation; Word of Mouth; Buzz marketing; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: YouTube, företagens framtida marknadsföringskanal? Seminariedatum: 2008-01-18 Ämne/kurs: Attraktion och Repulsion Marknadsföring, FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15hp. Författare: Björn Widerström och Joakim von Stockenström Handledare: Björn Carlsson och Roland Knutsson. LÄS MER