Sökning: "marknadsföring attraktion"

Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden marknadsföring attraktion.

  1. 11. Attraktion kommer inifrån, en studie om detaljhandelsbranschens attraktivitet som arbetsgivare bland studenter i Sverige

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Evelina Keifer; Linn Ekegren; [2016]
    Nyckelord :Attitude; Attractiveness; Employer Branding; Categorization; Thin Sliced Judgement;

    Sammanfattning : Retail companies are outperforming banks regarding attractiveness as employers, among graduate students in Sweden within the category Economy. Despite positive sales growth, the retail industry struggles with profitability. LÄS MER

  2. 12. Att attrahera rätt person - En kvalitativ studie om employer branding i rekryteringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Johanna Johansson; Emma Wallin; [2015-11-17]
    Nyckelord :employer branding; rekrytering; attraktion; rykte; psykologiskt kontrakt;

    Sammanfattning : Dagens konkurrensutsatta arbetsmarknad ställer andra krav än tidigare där företag vill rekrytera rätt person för organisationen, inte bara rätt kompetens för tjänsten. Detta skapar nya utmaningar för arbetsgivare i att urskilja sig från mängden och attrahera de bästa talangerna. LÄS MER

  3. 13. Traditionellt eller öppet skyltfönster?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ELVIRA RUSID; STINA PAULSSON; [2014]
    Nyckelord :Skyltfönster; butik; butikskommunikation; exponering; skyltdockor; detaljhandeln; marknadsföring;

    Sammanfattning : Butiker använder många olika hjälpmedel för att attrahera sina kunder. Ett av dessa hjälpmedel är butikens skyltfönster vars uppgift är att vara butikens ansikte utåt (Ekberg, 2010). LÄS MER

  4. 14. KOMMUNERS MARKNADSFÖRING : EN STUDIE OM ATT SKAPA EN ATTRAKTIV VARUMÄRKESIMAGE

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Hampus Stendahl; Dennis Wallin; [2014]
    Nyckelord :marknadsföring; varumärkesimage; kommuner;

    Sammanfattning : Styrande organisationer i olika typer av regioner, däribland kommunledningar, arbetar idag med marknadsföring för att stärka sin konkurrenskraft. Konkurrensen mellan regioner gäller; invånare, turister och näringsliv. I Sverige är bakgrunden till arbetet den lokala näringspolitiken och företagiseringen inom den offentliga sektorn. LÄS MER

  5. 15. Attraktion av internationella investerare inom kulturella och kreativa näringar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sissela Johansson Saarinen; Maria Lindh; [2013]
    Nyckelord :FDI; FDIA; Kulturella och kreativa näringar; platsmarknadsföring; varumärkesbyggande;

    Sammanfattning : Detta är en kandidatuppsats inom företagsekonomi med inriktning marknadsföring vid Handels- och IT-Högskolan i Borås. Denna studie är inriktad på hur internationella investerare inom kulturella och kreativa näringar attraheras till en stad. LÄS MER