Sökning: "matlab simulink computer"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden matlab simulink computer.
16. Implementation of the Functional Mock-up Interface in Matlab and Simulink
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för reglerteknikSammanfattning : New products on the market are likely to be simulated in a computer sometime during the development process. The environment for which the physical model of the product is developed may not always be the optimal for control simulations of the model. LÄS MER
17. Anslutning av givare och ett dSPACE-system till en hydraulisk kran
M1-uppsats, Matematiska och systemtekniska institutionenSammanfattning : Det här rapporten är en del av mitt examensarbete för högskoleingenjörsexamen i elektroteknik vid Växjö Universitet, MSI. Arbetet är en del av ett större projekt kallat Kranstyrningsprojektet som bedrivs av Växjö Universitet, Rottne Industri med flera, vars syfte är att underlätta för förare att kontrollera den kran som finns på Rottnes skotare. LÄS MER
18. Befuktning av inandningsgas i en ventilator
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Långtidsbehandling med ventilator utan tillräcklig befuktning kan torka ut en patients luftvägar med olika komplikationer som följd. Målet för detta examensarbete var att utveckla en ny teknik för att befukta och värma inandningsgasen. Ett fungerande koncept och en prototyp som styrker konceptet skulle tas fram. LÄS MER
19. Förlustsänkning i drivlina : En simuleringsmodell av hjulaxel till anläggningsmaskiner
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Med ökad fokus på miljöpåverkan och bränsleekonomi vill Volvo Construction Equipment öka verkningsgraden på sina anläggningsmaskiner. På avdelningen för drivlineutveckling jobbar man bland annat med att sänka förlusterna i växellåda och hjulaxel på hjullastare och dumper. LÄS MER
20. Utveckling av en Multi-Zonsmodell för NOx Bildning i Diesel Motorer
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : This thesis work is the last part of the Master of Science education in mechanical engineering at KTH, Stockholm. The aim of this project was the development of a Multi-zone model for NO xformation in Diesel engines. LÄS MER