Sökning: "simulatorer"

Visar resultat 6 - 10 av 62 uppsatser innehållade ordet simulatorer.

  1. 6. Hur mår undervisningshundarna emotionellt vid Sveriges lantbruksuniversitet när de används i undervisning?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Clinical Sciences

    Författare :Julia Enbom; Lorena Gallardo Zapata; [2023]
    Nyckelord :3R; ; alternativa metoder; beteende; djurvälfärd; försöksdjur; lågstresshantering; stress; veterinärmedicin;

    Sammanfattning : Levande hundar används inom veterinärmedicinska utbildningar för att ge studenter praktisk kunskap och praktiska färdigheter innan de går ut i arbetslivet. Några argument för att använda levande djur i undervisningssyfte är att själva hanteringen av djur och att tolka djurs signaler inte går att lära sig via simulatorer eller liknande verktyg. LÄS MER

  2. 7. Agens och dess påverkan på parasociala romantiska relationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Josefine Stiberg; Anna Loberg; [2022]
    Nyckelord :Faktisk fiktiv agens; parasociala romantiska relationer; dejting-simulatorer;

    Sammanfattning : Studien avsåg att svara på frågeställningen; Hur påverkas autenticiteten i en parasocial romantisk relation av FFA? I en komparativ, kvalitativ studie undersöktes hur testdeltagare reagerade på två snarlika dejting-simulatorer. Det enda som skiljer de två artefakterna åt är att den ena inte innehåller FFA, faktisk fiktiv agens, alltså möjligheten att påverka det huvudsakliga narrativet och dejtens utfall. LÄS MER

  3. 8. Key Factors Considered When Purchasing a VR Hobby Skill Training Simulator : A Consumer Perspective

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Ada Lindmark; Kajsa Nilsson Kinberg; [2022]
    Nyckelord :virtual reality; virtual reality simulator; hobby skill training simulator; consumer behavior; purchasing behavior; theory of planned behavior; virtual reality; virtual reality simulator; hobby skill training simulator; consumer behavior; purchasing behavior; theory of planned behavior;

    Sammanfattning : In recent years, VR and VR devices have become more popular due to advances intechnology and lower costs, making the technology more accessible to the general public. One application within VR that is expected to grow is VR hobby skill training simulators (VR HSTS), which are now accessible not only for education and companies but also to consumers. LÄS MER

  4. 9. A Benchmark and Evaluation of Imperas OVPSim Virtual Platform Tool Using RISC-V Processors

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Annan Liu; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In recent years, there has been a rapid development of embedded processors. These processors are designed for domains like aerospace, automotive, automation, healthcare, and more. However, both hardware and software must be validated before the actual application. Manufacturing a processor requires extremely high cost and a long time to finish. LÄS MER

  5. 10. Interaction Aware Decision Making for Automated Vehicles Based on Reinforcement Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ning Wang; [2022]
    Nyckelord :Reinforcement Learning; Automated Vehicles; Decision-making; Rollout; Driver Behaviour Modeling; Trajectory Prediction; Förstärkningsinlärning; automatiserade fordon; beslutsfattande; utrullning; modellering av förarbeteende; banförutsägelse;

    Sammanfattning : Decision-making is one of the key challenges blocking full autonomy of automated vehicles. In highway scenarios, automated vehicles are expected to be aware of their surroundings and make decisions by interacting with other road participants to drive safely and efficiently. LÄS MER