Sökning: "systematic sampling"

Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden systematic sampling.

  1. 1. Svenska företags gömda bildspråk : En studie om representation och gestaltning mellan könen på svenska företags ”om oss”-sidor

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Linnéa Mellbin; Engström Annie; [2024]
    Nyckelord :Framing theory; representation theory; gender theory; gender stereotypes; Roland Barthes mythologies; mixed methods; content analysis; webpages; Swedish corporations;

    Sammanfattning : Women are generally underrepresented in media and have historically been degraded to stereotypical roles in media content. Sweden is a country that has actively worked with equality between the genders since the 1970s. The country's progress in equality piqued the scientists interest in the extent of gender stereotypes in Swedish media content. LÄS MER

  2. 2. Jämförelse av stationär och mobil spirometriutrustning vid utförandet av dynamisk spirometri : En metodjämförelse mellan Vyntus™ One och Aiocare™ Vyaire

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Malin Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :Dynamic spirometry; mobile spirometry equipment; forced vital capacity FVC ; forced expiratory volume under one secund FEV1 ; Dynamisk spirometri; mobil spirometriutrustning; forcerad vitalkapacitet FVC ; forcerad exspiratorisk volym under en sekund FEV1 ;

    Sammanfattning : Introduktion  Genom dynamisk spirometri går det att beräkna kvoten mellan forcerad exspiratorisk volym under en sekund och forcerad vitalkapacitet (FEV1/FVC) där ett värde på ≤0,7 tyder på obstruktiv lungsjukdom. Mobil spirometriutrustning skulle kunna möjliggöra tidigare diagnostisering av obstruktiva lungsjukdomar men även fungera som ett kostnadseffektivt alternativ vid enklare undersökningar. LÄS MER

  3. 3. Lost in the Weeds : Understanding the Firm's Perspective of Regulations on Marketing Communications in the Canadian Cannabis Industry

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Benjamin Farnworth; Edward Williams; [2023]
    Nyckelord :External Regulation; Marketing Communication; Institutional Theory; Institutional Pressures; Isomorphic Pressure; Canadian Cannabis Industry;

    Sammanfattning : Background: Marketing communication is the process of communicating with the customer, this is all communicative materials that are produced by the firm in order to influence the consumer. Regulations are all the rules, instructions, memos issued by a market authority that dictate the ways a firm may present their brand. LÄS MER

  4. 4. Male-biased language: a diachronic corpus study of neutralization strategy in gender-based linguistic reforms

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Evelina Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Corpus linguistics; generic pronouns; neutralization; linguistic reforms; epicene; gender-neutral language;

    Sammanfattning : This paper focuses on the use of English epicene pronouns in discourse which most individuals are exposed to on an everyday basis. Gender-based linguistic reforms have been implemented since the beginning of the 1970s, to achieve a more non-sexist language. LÄS MER

  5. 5. Exploring Leadership Strategies and Dynamics in Leading Cross-Cultural Virtual Teams

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Prudence Kahwema; Linda Lichte; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to explore the experiences and perspectives of leaders who lead cross-cultural teams virtually, examining the challenges and benefits they face, and providing valuable suggestions to help them overcome these challenges and capitalize on the benefits. The study integrates elements from leadership theories, culture theories and communication theories with empirical data to understand what makes virtual leadership of cross-cultural teams successful. LÄS MER