Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kunskapskrav, läromedel och bedömningsuppgifter : Ett ämnesdidaktiskt examensarbete om samstämmighet

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Karin Molander Gregory; [2019]
    Nyckelord :Juridik; Bedömning; Gy11; Samstämmighet; Blooms reviderade taxonomi;

    Sammanfattning : Samstämmighet innebär att delarna i ett utbildningssystem dvs. ämnesplan, undervisning och bedömning, arbetar i samma riktning. Blooms reviderade taxonomi är ett verktyg som gör att målen i skolan kan bli mer begripliga, bedömningsbara och genomförbara. LÄS MER

  2. 2. Kategorisering av övningsfrågor med Blooms reviderade Taxonomi utifrån läromedel i ämnet Historia

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Kai Manninen; [2017]
    Nyckelord :kunskapstyper; kognitiva process kategorier; taxonomitabell; tvådimensionell;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att utifrån olika tryckta läromedel för elever i årskurs 7 skapa kunskap om vilka frågor, frågetyper, i läromedlen som beaktas. Läromedlen var från två olika bokförlag. LÄS MER