Seostik : Sökmotorstatistik som säljstöd

Detta är en M1-uppsats från Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

Sammanfattning: Examensarbetet Seostik, sökmotorstatistik som säljstöd, genomfördes, på uppdrag av ClearSense AB i Kalmar. Syftet var att utveckla en webbapplikation som ska underlätta försäljningen av webbtjänster åt företaget. ClearSense arbetar huvudsakligen med sökmotoroptimering och sökmarknadsföring. Sökmotoroptimering som är ett hett ämne tilldelas mycket resurser men få talar om den verkliga effekt som optimeringen har på en webbplats. Med det utvecklade verktyget Seostik gör vi det möjligt att se effekterna av sökmotoroptimering både på lång och kort sikt. Applikationen har utvecklats enligt MVC-mönstret i PHP med en MySQL-databas. Verktyget behandlar även teknikerna JavaScript, XHTML och XML. Projektet har resulterat i en färdig webbapplikation som förhoppningsvis kommer att bli en viktig del i ClearSense dagliga arbete och utveckling av webbtjänster.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)