Pedagogers resonemang om undervisning av nyanlända elever

Detta är en Kandidat-uppsats från

Sammanfattning: SyfteSyftet med denna studie var att ta reda på lärares uppfattningar om undervisning för nyanlända eleverdels i förberedelseklass och dels i ordinarie klass.MetodDen kvalitativa undersökningen gjordes på två olika skolor, förberedelseklass och ordinarie klass medfyra verksamma lärare med erfarenheter av undervisning för nyanlända elever. Genom deostrukturerade intervjuerna med lärarna har jag studerat lärares uppfattningar om nyanlända eleverbåde i förberedelseklass och i ordinarie klass. Svaren från intervjuerna analyserades ur ett relationelltperspektiv och ett kategoriskt perspektiv.ResultatResultatet visade att lärare gör sitt bästa i alla situationer och strävar efter en inkluderad verksamhet.Dock ansåg alla att målen i undervisningen för nyanlända elever och rutinerna kring utslussning tillordinarie klass bör förbättras och tydliggöras.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)