VR under försäljningsskedet av nyproduktion - Med kunden i fokus

Detta är en Kandidat-uppsats från Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

Författare: Samuel Baryauno; Markus Koc; [2019]

Nyckelord: ;

Sammanfattning: Denna rapport handlar om hur kunden ser på VRsomettverktygunderförsäljningsskedetav nyproducerade lägenheter. Rapporten behandlar VR som visuell teknik och framtida lösningar. Idag läser kunder ritningar både tvådimensionellt och tredimensionellt inför köp avlägenhet, det är vad de flesta mäklarbolagen har att erbjuda i nuläget. Presentation genom VR-miljöer har börjat komma in i bilden, då är frågan om det gynnarkundenochomdetblirensjälvklar lösning i framtida presentationer. Undersökning sker för att se om visualiseringsverktyget ger en bättre bild av nyproducerade lägenheter samt om det förhindrar missförstånd för kunden och därmed förkortar försäljningstiden. För att uppnå syftet harVR-testsamtenkätundersökningargenomförtsmed kunder. Deltagarna har delats upp i tre olika grupper där varje grupp har fått olika uppgifter. Ena gruppen har fått läsa ritningar, den andra har fått gå in i en VR-miljö och den tredje har fått göra båda två. Därefter har grupperna fått gå in i lägenheten för att kunna besvara enkäterna. Testen och enkätundersökningen visar att kunderna uppfattarVRsomenbättrelösningunder presentation av lägenheten i jämförelse med ritningar. Resultatet visar även att VR minskar missförstånden som gör att kunden lättare kan bestämma sig vilket leder till ett kortare försäljningsskede.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)