Erbjuder fastighetsbolag ett utökat servicekoncept?

Detta är en Kandidat-uppsats från Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

Författare: Rebecca Collstam; Hanna Stegrud; [2020]

Nyckelord: Real estate; Service;

Sammanfattning: I takt med att fastighetsbranschen blir mer kundorienterad ökar möjligheten för fastighetsbolag att utöka sitt tjänsteerbjudande för att möta kunders behov. Denna studie strävar efter att undersöka om fastighetsbolag i Malmö erbjuder tilläggstjänster utöver kärntjänsten vid uthyrning av lokaler. Syftet besvaras genom studiens problemformulering som undersöker hur fastighetsbolag arbetar med ett utökat servicekoncept vid uthyrning av lokaler. För att besvara studiens problemformulering har författarna genomfört fem intervjuer med anställda på större fastighetsbolag i Malmö. Studiens respondenter ansvarar för uthyrning av lokaler alternativt arbetar nära uthyrningsprocessen. Dagens fastighetsbolag strävar efter att sätta företagen som sitter i deras fastigheter i fokus för att sedan anpassa sina tjänster utefter kundens behov. Att kontinuerligt utvärdera sina tjänster och erbjuda tjänster med en hög tjänstekvalitet bidrar till hög kundlojalitet, kundnöjdhet och ökad konkurrenskraft. I resultatet framkommer det att idag erbjuder fastighetsbolag tjänster utöver kärntjänsten och därmed erbjuds ett utökat tjänsteerbjudande. Dock saknar fastighetsbolag ett tydligt servicekoncept med erbjudande av tjänster till kund.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)