Kunskap och lärande i beslutsprocesser. Gynnas gemensamt lärande i propositionen ” Ett förtydligat statligt ansvar för vissa kärntekniska verksamheter”?

Detta är en Kandidat-uppsats från Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

Sammanfattning: Denna undersökning har undersökt om propositionen ”Ett förtydligat statligt ansvar för vissa kärntekniska verksamheter” gynnar gemensamt lärande i deltagande för att leda till gemensam kunskapsproduktion under beslutsprocesser utifrån Cuppens (2010) CCM ramverk för att möjliggöra bättre kunskapsanvändning i beslutsprocesser. Studien genomfördes genom att identifiera ett problemområde som är ostrukturerat i dess form enligt Hisschemöller och Hoppes (1995) konceptualisering och därefter göra en innehållsanalys genom att identifiera genomgripande teman i propositionen och i remissinstansernas uttalanden som deltog i propositionen. Resultatet tydde på att det fanns brister i hur remissinstanserna behandlas för att gynna ett gemensamt lärande och att deltagandet i propositioner borde ske i en annan form för att gynna gemensamt lärande i deltagandet

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)