Att locka fler studenter till Energiingenjörsprogrammet : En studie om studentrekrytering

Detta är en Kandidat-uppsats från Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

Sammanfattning: Datum:                     2012-01-06 Nivå:                        Kandidatuppsats i företagsekonomi med inriktig marknadsföring Institution:               Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling, HST,                                  Mälardalens Högskola Författare:               Aiman Hadrous        Ashkan Mortazavifar              Nancy Saad                                  25 juni 1987               7 december 1990                26 november 1986 Titel:                        Att locka fler studenter till Energiingenjörsprogrammet: En studie om studentrekrytering. Handledare:             Johan Grinbergs Nyckelord:                Attrahera, Energiingenjörsprogrammet, Konsumentens köpprocess, Means- and Value Chain Frågeställning:                   Hur skall fler studenter bli attraherade av att söka till Energiingenjörsprogrammet? Syfte:                        Arbetets syfte är att undersöka och analysera hur Energiingenjörsprogrammet kan attrahera fler studenter i framtiden.                     Metod:                                I detta arbete utnyttjas både den kvalitativa och den kvantitativa metoden. Insamlingen av sekundära data gjordes genom studier av relevanta artiklar inom ämnet konsumentbeteende. Till grund för resultat och slutsats användes en enkätundersökning på gymnasieelever inom Västerås kommun. Slutsats:                   Undersökningen visade att flera aspekter påverkar studentens val av utbildning. Energiingenjörsprogrammet ska arbeta med positionering av programmet och anpassa detta utifrån studentens mål och behov, för att kunna skapa ett attraktivt val.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)