Att lära sig att lära in

Detta är en Kandidat-uppsats från Lunds universitet/Avdelningen för svenska, danska och isländska, tolkning i offentlig sektor och översättning

Sammanfattning: Sammanfattning Syftet med denna uppsats är att undersöka hur inlärningsstrategier används av sfi-elever och huruvida strategierna skiljer sig åt mellan grupper med olika studiebakgrund. Data samlades in med en kvantitativ enkät som syftade till att elever på sfi gav deras syn på olika påståenden kring sin egen inlärning och hur troligt det är att de skulle använda sig av vissa strategier. Eleverna fick även ange vilken studieväg de har gått på sfi. Resultatet visar att det är skillnad på hur elever upplever att de använder inlärningsstrategier och att det går att koppla till tidigare studiebakgrund. Resultatet visar att det finns tydliga tendenser på att elever blir mer medvetna om sina inlärningsstrategier med längre studiebakgrund och använder sig av fler strategier.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)