Sökning: "kunskap attityd beteende"
Visar resultat 1 - 5 av 126 uppsatser innehållade orden kunskap attityd beteende.
1. Fast fashions påverkan på miljön : En studie om konsumenters kunskaper, attityder och beteenden till Fast fashion fördelat mellan kön, ålder och utbildning
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : In recent years, the consumption and production of clothing has increased radically because of Fast fashion. Fast fashion is a business model, which means that clothes are sold at cheap prices and enables and encourages the consumer to buy more clothes. LÄS MER
2. Äldres uppfattning om att åldras : -En kvalitativ intervjustudie om ålderism och att åldras i dagens samhälle
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskapSammanfattning : Att åldras är ofrånkomligt, ändå finns det i samhället en negativ attityd om åldrande och en begränsad kunskap om vad ålderism är. Det finns därför en nödvändighet att studera ålderism och olika perspektiv på åldrande i socialt arbete. LÄS MER
3. Algoritmer på sociala medier : En studie om unga användares kunskap, attityd och beteende gentemot algoritmbaserad anpassning på sociala medier
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : Algoritmer är ett växande fenomen som blivit allt mer involverat i våra liv. Personer mellan18-30 år använder sociala medier i störst utsträckning och är den generation som anser sigmest kunnig om algoritmer. LÄS MER
4. Det förbannade intellektet : En essä om hur tänkandet stör en konstnärlig praktik
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskapSammanfattning : I den här uppsatsen, vilken är skriven som en vetenskaplig essä, undersöker jag konstnärens praktiska kunskap med utgångspunkt i en situation där jag målar. Vad jag intresserar mig för är hur tänkandet påverkar den kroppsliga handlingen. LÄS MER
5. Gen Z & hållbar modekonsumtion online : En kvalitativ studie om Gen Z:s attityder gentemot hållbar modekonsumtion online
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Elenore Juliusson (98/07/17) Tarek Elias Mohsen (92/09/21) Titel: Gen Z & hållbar konsumtion online Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Hållbarhet, planerat beteende, avsikt-beteendegap, konsumtion, generation Z, hållbart mode Forskningsfråga: Hur översätts Gen Z:s attityd när det kommer till köpbeteende online med fokus på mode och hållbarhet? Syfte: Studien undersöker Gen Z:s attityd till hållbar modekonsumtion och vad som påverkar deras köpbeteende online. Metod: Kvalitativ metod med fokusgruppsintervjuer. LÄS MER